    From: 2late <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Papiery na drona?
    Date: Wed, 24 Apr 2024 23:03:32 +0100

    On 24/04/2024 12:22 am, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    z drona, mam więc pytanie dokąd mnie skierujecie,

    Rok czy dwa temu sie zmienilo. Wczesniej bylo jkaos do 250 g latasz bez
    niczego a powyzej juz musiales miec rejestracje itp...

> [...]
    > czasów (5-10++ lat temu), gdzie nic nie trzeba było robić. W każdym
    > razie rejestracja nie jest upierdliwa, no chyba, że mieszkasz poza Unia.
    > W tej chwili wymagane jest potwierdzenie sms'em a to na zagraniczne
    > numery (przynajmniej mój), nie działa. Jak się rejestrowałeś przed 4
    > kwietnia to tego wymogu nie było i rejestracja zajmowała z 5 min. Stary
    > portal chyba przestał już działać, ale można automatycznie przenieść
    > dawne rejestracje do nowego.

    > Tak do końca nie wiem o czym mówisz, ale ja za swoje, a mam też i
    > cięższy nic nie płacę a są zarejestrowane :)

    Jak wspomnialem powyzej, mam papiery na dronowanie nie w Polsce.
    I nie mam pojecia jak sie to w polsce robi (uprawnienia). Wiem tylko ze
    przepisy sa jednakowe. A ze mam na mysli te najprostsze drony to
    zapamietalem ze teraz nawet jak jest ponizej 250g ale z kamera, to masz
    inne zasady niz kiedys. Ogolnie to prawie nic z tego nie pamietam.
    przypomne sobie niedlugo. jak mi przysla emaila o odnowie licencji,
    spodziewam sie okolo maja - czerwca.

    > Nie studiowałem szczegółów po zmianie prawa w tym roku, ale jak
    > rejestrowałem swojego na latanie po Uni portalem ULC to był wymóg
    > nalepki z nr operatora (piolota) w widocznym miejscu. C0/A1.

    Ja mam tylko na jeden kraj i nie mialem pojecia, ze jest cos na cala Unie.
    W Polsce latalem nielegalnie. :)

    pozdrawiam
    --
    https://badzi0r.wordpress.com/