    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pęd na duże
    Date: Sat, 27 Apr 2019 09:26:23 +0100

    W dniu 27.04.2019 o 07:51, p...@g...com pisze:
    > Brak podatku drogowego. W Niemczech płacisz od emisji CO2 i mimo oszustw
    producentów trend większe - droższe jest zachowany.

    no i taki passat 1.4 (pojemność przypadkowa, ale zgaduję że małe silniki
    często są w większych i mniejszych autach) i polo z tym samy silnikiem
    mają dramatycznie różne emisje CO2?

    Gdyby w PL każdy posiadacz 2 litrowego TDI musiał wybulic rocznie 1300
    PLN szybko wzrosła by świadomość ekologiczna ;-) krótko mówiąc taki mamy
    klimat.

    I od razu pobiegłby do sklepu po nowego malucha...

    W UK też podatek drogowy zależy od CO2, i tak:
    - za 1.6 benzynę place 260 rocznie
    - za 3.0CDI płaciłem ok. 200 rocznie, ale zarejestrowany jako campervan,
    bez tego prawdopodobnie by było ok. 500 rocznie
    - za 2.0TDI z tego samego rocznika co 1.6 benzyna, płaciłbym 160-200
    - Fiat 500 - od 0 do 140 rocznie, w zależności od silnika
    - BMW 330e - 0 rocznie (to tak dla porównania wielkości, auto jednak
    sporo większe niż Fiat 500, a road tax często niższy...)
    Podsumowując: różnice niewielkie, więc inne kryteria wyboru mają
    priorytet. Dla mnie rzecz jest prosta: raz czy dwa razy w roku chcę
    pojechać w trasę 1000 czy 2000km, to nie kupię elektryka. Raz czy dwa
    razy w roku chcę zrobić dłuższą trasę z bagażami, to nie kupię VW UP
    tylko golfa czy passata, bo w codziennym użytkowaniu nie będzie gorszy,
    a w dłuższą trasę dużo wygodniejszy.

    Lukasz