eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Pęd na duże
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 75

  • 1. Data: 2019-04-27 08:19:43
    Temat: Pęd na duże
    Od: Peter <p...@o...pl>

    małe samochody się nie sprzedają w PL, peugot 108 zupełnie nie oferowany
    w PL, renault twingo wycofany z oferty, fiaty 500,UP,citi zalegają na
    placach


    znajomy kupił seata atece za 150tys a drugi znajomy na to podczas
    oglądania powiedział "fajny ale mały "

    niedługo sprzedaż tirów pobije rekordy..

    polska to taki kraj że mamy drogi jak w stanach 6 pasmowe a każdy ma 5
    dzieci więc potrzebuje dużych pakownych samochodów


  • 2. Data: 2019-04-27 08:51:12
    Temat: Pęd na duże
    Od: p...@g...com

    Brak podatku drogowego. W Niemczech płacisz od emisji CO2 i mimo oszustw producentów
    trend większe - droższe jest zachowany. Gdyby w PL każdy posiadacz 2 litrowego TDI
    musiał wybulic rocznie 1300 PLN szybko wzrosła by świadomość ekologiczna ;-) krótko
    mówiąc taki mamy klimat.


  • 3. Data: 2019-04-27 10:10:36
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, April 27, 2019 at 8:51:15 AM UTC+2, p...@g...com wrote:
    > Brak podatku drogowego. W Niemczech płacisz od emisji CO2 i mimo oszustw
    producentów trend większe - droższe jest zachowany. Gdyby w PL każdy posiadacz 2
    litrowego TDI musiał wybulic rocznie 1300 PLN szybko wzrosła by świadomość
    ekologiczna ;-) krótko mówiąc taki mamy klimat.

    Bo u nas jeszcze sporo ludzi jesli nawet nie zna sie na fizyce, to ma dobra intuicje
    ;) i testy NCAP dajace 5* malym samochodom traktuja z przymrozeniem oka.
    Duze => bezpieczniejsze

    BTW nie ma 2 litrowego TDI tylko JTDm i jesli policza za emisje CO2 to toto pali
    poniej 5.5/100 ;)




  • 4. Data: 2019-04-27 10:26:23
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.04.2019 o 07:51, p...@g...com pisze:
    > Brak podatku drogowego. W Niemczech płacisz od emisji CO2 i mimo oszustw
    producentów trend większe - droższe jest zachowany.

    no i taki passat 1.4 (pojemność przypadkowa, ale zgaduję że małe silniki
    często są w większych i mniejszych autach) i polo z tym samy silnikiem
    mają dramatycznie różne emisje CO2?

    Gdyby w PL każdy posiadacz 2 litrowego TDI musiał wybulic rocznie 1300
    PLN szybko wzrosła by świadomość ekologiczna ;-) krótko mówiąc taki mamy
    klimat.
    >

    I od razu pobiegłby do sklepu po nowego malucha...

    W UK też podatek drogowy zależy od CO2, i tak:
    - za 1.6 benzynę place 260 rocznie
    - za 3.0CDI płaciłem ok. 200 rocznie, ale zarejestrowany jako campervan,
    bez tego prawdopodobnie by było ok. 500 rocznie
    - za 2.0TDI z tego samego rocznika co 1.6 benzyna, płaciłbym 160-200
    - Fiat 500 - od 0 do 140 rocznie, w zależności od silnika
    - BMW 330e - 0 rocznie (to tak dla porównania wielkości, auto jednak
    sporo większe niż Fiat 500, a road tax często niższy...)
    Podsumowując: różnice niewielkie, więc inne kryteria wyboru mają
    priorytet. Dla mnie rzecz jest prosta: raz czy dwa razy w roku chcę
    pojechać w trasę 1000 czy 2000km, to nie kupię elektryka. Raz czy dwa
    razy w roku chcę zrobić dłuższą trasę z bagażami, to nie kupię VW UP
    tylko golfa czy passata, bo w codziennym użytkowaniu nie będzie gorszy,
    a w dłuższą trasę dużo wygodniejszy.

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 5. Data: 2019-04-27 10:32:39
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: p...@g...com

    Klasyka 1.9 TDI 293 EUR
    Golf 7 TSI 70 EUR
    Teraz jaśniej ? Niemcy walą tak po kieszeni że suwerena nie stać i kupuje nowe -
    lepsze - droższe ;-)


  • 6. Data: 2019-04-27 10:59:48
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

    > Brak podatku drogowego. W Niemczech płacisz od emisji CO2 i mimo
    > oszustw producentów trend większe - droższe jest zachowany. Gdyby w
    > PL każdy posiadacz 2 litrowego TDI musiał wybulic rocznie 1300 PLN
    > szybko wzrosła by świadomość ekologiczna ;-) krótko mówiąc taki mamy
    > klimat.

    No to przeciez wielokrotnie tu pisałem ze hipokryzja w temacie ekologii
    siega zenitu! Ale nic dziwnego - w koncu ryba psuje sie od głowy.

    Jest tu paru takich co za brak dpfu łamałoby rece ale z drugiej strony do
    pobliskiej biedry zaiwania conajmniej suvem 150KM i spalaniem 12l...

    To jest taka nowoczesna ekologia!


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
    La Rochefoucauld


  • 7. Data: 2019-04-27 11:17:21
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-27 o 08:19, Peter pisze:
    > małe samochody się nie sprzedają w PL, peugot 108 zupełnie nie oferowany
    > w PL, renault twingo wycofany z oferty, fiaty 500,UP,citi zalegają na
    > placach
    >
    >
    > znajomy kupił seata atece za 150tys a drugi znajomy na to podczas
    > oglądania powiedział "fajny ale mały "
    >
    > niedługo sprzedaż tirów pobije rekordy..
    >
    > polska to taki kraj że mamy drogi jak w stanach 6 pasmowe a każdy ma 5
    > dzieci więc potrzebuje dużych pakownych samochodów
    >

    Wiesz gdybym mieszkał w duży zatłoczonym mieście i dojeżdżał tylko do
    pracy kupił bym sobie jakiegoś mocnego mini albo w ogóle jakiegoś
    elektrycznego microcara.

    Ale mieszkam na wsi, do najbliższego miasta wielkości większej wsi mam
    4km. Do miasta wojewódzkiego mam 70km. Dużo jeżdżę w trasach. I
    wytłumacz mi dlaczego mam kupić jakiegoś kurdupla w którym czuję się
    klaustrofobicznie, w razie większego dzwona mam praktycznie zerowe
    szanse na cokolwiek (w dupie mam sztuczne gwiazdki w sponsorowanym
    NCAP), a przy 140km/h na autostradzię spalę tyle co 5.5l V8 które będzie
    sobie pyrkało na 2200RPM i będzie w środku błoga cisza, w dodatku byle
    podmuch wiatru nie zepchnie mnie z drogi?

    Potrzebujesz małego samochodu do miasta? Proszę bardzo, ja nie :)
    Chcesz diesla? Kupuj diesla, do miasta, kto bogatemu zabroni.


    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 8. Data: 2019-04-27 11:21:32
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: p...@g...com

    Pierwsza Umweltzone (z zakazem wjazdu dla starszych pojazdów) powstała w Niemczech w
    2008 roku i przez 10 lat naukowcy nie byli w stanie stwierdzić mierzalnych efektów
    więc trzeba być wyjątkowo tępym lub skorumpowanym żeby nie zauważyć że coś nie halo
    ;-) ostatnio jeden bystry facet stwierdził że niemieckim motokoncernom nie zwróciły
    się jeszcze inwestycje w diesla więc rozmyślnie opóźniają inwestycje w elektryki.
    Trzeba być tylko czujnym kiedy nastąpi ten moment ;-)


  • 9. Data: 2019-04-27 11:35:08
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2019 o 10:10, WS pisze:

    > Bo u nas jeszcze sporo ludzi jesli nawet nie zna sie na fizyce, to ma dobra
    intuicje ;) i testy NCAP dajace 5* malym samochodom traktuja z przymrozeniem oka.
    > Duze => bezpieczniejsze

    Bo mają rację - 5 w yarisce (o ile ma piątkę) nie równa piątce w dużym
    SUVie. Testy są robione na zderzeniu "ze ścianą" czyli w przypadku
    rzeczywistym z przeszkodą stałą lub z takim samym "przeciwnikiem" jak
    ty. Ile gwiazdek ma kamaz?

    Shrek


  • 10. Data: 2019-04-27 12:23:48
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-04-27 o 08:51, p...@g...com pisze:
    > Brak podatku drogowego. W Niemczech płacisz od emisji CO2 i mimo oszustw
    producentów trend większe - droższe jest zachowany. Gdyby w PL każdy posiadacz 2
    litrowego TDI musiał wybulic rocznie 1300 PLN szybko wzrosła by świadomość
    ekologiczna


    Nie za bardzo wiem, co ma do tego ekologia. Jeśli milion samochodów stoi
    w korku, to można mówić o jakimś wpływie na ekologie, w normalnym ruchu
    wpływ jest minimalny. Samochód Żony, silniczek 1,2, waga ok. 800kg pali
    ok. 8 l. Mój, 2,4, waga 1600kg pali... 8 l. Tyle, że tamten benzyny, a
    mój ON. O bezpieczeństwie, wygodzie i objętości bagażnika juz było, więc
    nie będę powtarzał.
    Prawda jest taka, że Niemcy są producentem samochodów. Pewnie jednym z
    większych na świecie. Mają dość pieniędzy, żeby sponsorować różne
    organizacje "eko", które wymuszą taki sam zysk przy mniejszym zużyciu
    materiałów. Do tego wymuszą kupowanie nowych, bo normy, bo zony itp.
    Sami zaś Niemcy mają dosyc pieniędzy, żeby się nie buntować, tylko
    posłusznie wspierać swoja gospodarkę.
    My zaś samochodów nie produkujemy własnych, jesteśmy na dorobku ciągle,
    mamy natomiast sporo wypadków, a coraz mniej ofiar śmiertelnych, co
    niewątpliwie zawdzieczamy temu, że w dużych samochodach ma się co giąć.
    Możemy więc sobie pozwolić na zdrowy rozsądek i politykę niezależną od
    Niemiec. O ile oczywiście do władzy nie wróci ekipa mająca odmienne
    zdanie na ten temat.


    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

strony : [ 1 ] . 2 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: