    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pęd na duże
    Date: Sat, 27 Apr 2019 12:23:48 +0200

    W dniu 2019-04-27 o 08:51, p...@g...com pisze:
    > Brak podatku drogowego. W Niemczech płacisz od emisji CO2 i mimo oszustw
    producentów trend większe - droższe jest zachowany. Gdyby w PL każdy posiadacz 2
    litrowego TDI musiał wybulic rocznie 1300 PLN szybko wzrosła by świadomość
    ekologiczna

    Nie za bardzo wiem, co ma do tego ekologia. Jeśli milion samochodów stoi
    w korku, to można mówić o jakimś wpływie na ekologie, w normalnym ruchu
    wpływ jest minimalny. Samochód Żony, silniczek 1,2, waga ok. 800kg pali
    ok. 8 l. Mój, 2,4, waga 1600kg pali... 8 l. Tyle, że tamten benzyny, a
    mój ON. O bezpieczeństwie, wygodzie i objętości bagażnika juz było, więc
    nie będę powtarzał.
    Prawda jest taka, że Niemcy są producentem samochodów. Pewnie jednym z
    większych na świecie. Mają dość pieniędzy, żeby sponsorować różne
    organizacje "eko", które wymuszą taki sam zysk przy mniejszym zużyciu
    materiałów. Do tego wymuszą kupowanie nowych, bo normy, bo zony itp.
    Sami zaś Niemcy mają dosyc pieniędzy, żeby się nie buntować, tylko
    posłusznie wspierać swoja gospodarkę.
    My zaś samochodów nie produkujemy własnych, jesteśmy na dorobku ciągle,
    mamy natomiast sporo wypadków, a coraz mniej ofiar śmiertelnych, co
    niewątpliwie zawdzieczamy temu, że w dużych samochodach ma się co giąć.
    Możemy więc sobie pozwolić na zdrowy rozsądek i politykę niezależną od
    Niemiec. O ile oczywiście do władzy nie wróci ekipa mająca odmienne
    zdanie na ten temat.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa