  • Data: 2011-05-11 20:53:47
    Temat: Re: Pekniecie przewodu hamulcowego
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    DJ <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ogladalem ostatnio swoj samochod od spodu i przewody hamulcowe mam
    > skorodowane do wymiany.
    > Przy okazji wiec zastanawiam sie jak by sie zachowal uklad hamulcowy w
    > przypadku pekniecia jednego z przewodow. Troche szukalem informacji w sieci
    > na ten temat, ale sa bardzo niejednoznaczne.
    > Moze wiec ktos z wlasnego doswiadczenia potrafi powiedziec co sie wtedy
    > dzieje. Czy samochod wcale nie hamuje, czy tez pedal wchodzi glebiej, ale
    > hamuje na pozostalych kolach, a moze trzeba "podpompowac" zeby pozostale
    > kola hamowaly?

> [...]

    Ja wyrwałem/przeciąłem tylną rurkę (łopata czy coś takiego
    na drodze była).

    Generalnie da się jechać tylko że:

    -pedał hamulca wchodzi po 2..3 sek trzymania do podłogi
    (i płyn się wylewa)

    -płynu starcza na około 15 naciśnięć do dechy potem
    wyskakiwał komunikat o niskim poziomie płynu.

    -ja lałem już cokolwiek (wode potem a najpierw chyba mirindę
    /sprite nalałem) bo miałem ~700km do zrobienia (ale podobno tak nie robić)

    -jak lekko hamujesz to hamowało normalnie, przy mocnym huśtało autem
    na jeden bok (siadało bardziej z jednej strony) i dziobały trakje/absy.

    -przy wyrwanej/przeciętej tylnej rurce można było "awaryjnie" hamować
    ze 140km/h i zatrzymywało się sprawnie.

    --

    Za to >>masakra<< się robi jak się to pudełko od dystrybucji sił popsuje
    abesów itp.. - masakra, jak nierówno daje siłę na przednie koła

    pozdrawiam!