eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPekniecie przewodu hamulcowego › Re: Pekniecie przewodu hamulcowego
  • Data: 2011-05-11 21:59:47
    Temat: Re: Pekniecie przewodu hamulcowego
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-05-11 09:43, DJ pisze:
    > Ogladalem ostatnio swoj samochod od spodu i przewody hamulcowe mam
    > skorodowane do wymiany.
    > Przy okazji wiec zastanawiam sie jak by sie zachowal uklad hamulcowy w
    > przypadku pekniecia jednego z przewodow. Troche szukalem informacji w sieci
    > na ten temat, ale sa bardzo niejednoznaczne.
    > Moze wiec ktos z wlasnego doswiadczenia potrafi powiedziec co sie wtedy
    > dzieje. Czy samochod wcale nie hamuje, czy tez pedal wchodzi glebiej, ale
    > hamuje na pozostalych kolach, a moze trzeba "podpompowac" zeby pozostale
    > kola hamowaly?

    Zależy od samochodu - powinien normalnie zadziałać drugi układ hamulcowy.
    Kilka samochodów pod tym kątem już badałem, bo zwracam na to specjalnie
    uwagę przy odpowietrzaniu hamulców i w niektórych samochodach to działa,
    a w niektórych nie (co uważam za coś wręcz szokującego) - zwłaszcza jak
    ten drugi obwód nie jest bardzo twardy (np. lekko zapowietrzony).

    Teoria jest taka, że pedał wpadnie głębiej niż zwykle, ale drugi obwód
    hamulcowy zadziała z normalną skutecznością.

    Pompa hamulcowa zbudowana jest w taki sposób:
    http://www.skoda.yoyo.pl/porady/hamulce/rys_3_pompa_
    hamulcowa.jpg
    Pedał pcha tłoczek z lewej strony, jeżeli w jednym obwodzie jest dziura,
    tłoczek dziurawego obwodu bez oporu wpadnie aż oprze się na końcu na
    fioletowym kołku.
    Od tego momentu drugi obwód powinien normalnie zadziałać.

    Natomiast w praktyce różnie bywa.
    Bywa że pedał się oprze o podłogę nim ciśnienie w drugim obwodzie
    wzrośnie wystarczająco.
    Jakąś tam przyczyną jest napakowanie pod pedał grubych dywaników, ale to
    nie tłumaczy wszystkiego.
    Wychodzi na to, że producenci powiększają skok pedału tak żeby się lżej
    hamowało, ale dzieje się to kosztem ograniczenia skoku tłoka pompy
    hamulcowej. Nie wiem dlaczego w to miejsce nie przedłuża się tych
    fioletowych kołków z rysunku, bo to by tu pomogło.

    Wygląda więc na to, że w niektórych samochodach skok pedału jest
    niewystarczający żeby wykorzystać całą wydajność obu obwodów pompy
    hamulcowej i w tych autach rozszczelnienie jednego obwodu może
    spowodować również problemy z uruchomieniem drugiego obwodu.

    Na pewno w jakimś stopniu pomoże kilkukrotne podpompowanie hamulcem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: