  • 21. Data: 2014-02-08 13:44:09
    Temat: Re: Peleton i jeden uprzejmy [crosspost]
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2014-02-08 12:25, wolim pisze:
    > Kierowcy z prawego pasa popełnili wykroczenie, to fakt.
    > Ale ten co się zatrzymał
    > widząc, że drugim pasem jadą inne auta również się nie
    > popisał.

    No właśnie. Trafił się jeden [...] stosujący się do PoRD.
    Do czego to podobne, jak tak można?!
    Przecież najważniejsze to pruć nie oglądając się na innych.

    > Takie uprzejmości skutkują właśnie tym co widać na filmiku.

    Po raz pierwszy spotykam się ze stwierdzeniem, że jazda zgodna z
    przepisami to uprzejmość.
    Psiakrew, zlikwidowali budynek Spójni...

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 22. Data: 2014-02-08 13:44:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-08 13:35, sqlwiel pisze:

    > Sorry - takie mamy "prawo".

    Nieprawda. Wprost masz w PoRD zapisane:
    Art. 26.

    1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
    jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pieszemu znajdującemu się na przejściu.
    3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
    wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed
    nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
    omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał
    się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

    > Zatrzymanie się przed przejściem w warunkach potoków pojazdu na dwóch
    > pasach, to art. 173/174 KK. (to ten z lewej).

    Interpretacja dość interesująca, ale w tym przypadku (jak i w wielu
    innych) zupełnie bezpodstawna - nawet gdyby były te dwa "potoki".

    > A gdyby zniecierpliwiony pieszy postawił nogę na jezdni, to już musi się
    > zatrzymać. Z piskiem opon i garażem w bagażniku.

    To naturalne.

    > A niezatrzymanie się pomimo, że tamten się zatrzymał, to tylko
    > wykroczenie PoRD.

    "Tylko" wykroczenie, które może się rozwinąć w dość poważne
    konsekwencje.

  • 23. Data: 2014-02-08 13:56:18
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2014-02-08 10:48, cef pisze:

    > Ale i tak najbardziej przewinił ten ostatni w hondzie. :-)

    Przewinił ten co go wzięło na uprzejmość.

    Żeby nie było że miastowi nie przepuszczają pieszych, bo przepuszczają.
    Ale nie w podobnych sytuacjach.

    Uprzejmy jest liderem peletonu na lewym pasie. Jest najszybszy i wzięło
    głupka na na uprzejmość gdy spokojnie piesi czekają aż peleton przeleci.
    Debil i to ze wsi. To że ze wsi, to widać i słychać.
    Piesi spokojnie czekają aż wszyscy przelecą, czekania mieli 15-20 sek.
    Dobrze że trafił na rozgarniętych pieszych miastowych. Wsiowe wlazły by
    od razu pod koła. Tyle w temacie samozachowawczym.

    Temat tych z prawego pasa już osądzony.
    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 24. Data: 2014-02-08 14:00:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sqlwiel "nick"@googlepoczta.com ...

> [...]
    > zatrzymać. Z piskiem opon i garażem w bagażniku.
    >
    > A niezatrzymanie się pomimo, że tamten się zatrzymał, to tylko

    I takich mamy kierowców - usprawiedliwiających takie zachowania.
    Jak widzisz przejście to zawsze musisz obserwowac, oprócz okolic przejścia
    równiez to co robi samochoód na pasie obok, a nie kombinowac jak
    najszybciej go wyprzedzić!

  • 25. Data: 2014-02-08 14:00:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Te akurat w miare jasne, dobre i przekroczone wyraznie ... no ale
    > dwoch pierwszych to moglo sie nie zorientowac co ten pierwszy wyrabia.
    >
    > A reszte widzisz - 6 samochodow jechalo, za nimi pusto bylo,
    > przemknely w pare s, a pieszy jak idzie to jednak pare minut co
    > najmniej. Co ten kapelusz robil na lewym pasie ?

    To ze zatrzymanie nie bylo zbyt mądre - zgoda.
    To ze trzeba jednak obserwowac co robia inni w okolicach przejscia - to
    jednak podstawowa sprawa.

  • 26. Data: 2014-02-08 14:00:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > Po raz pierwszy spotykam się ze stwierdzeniem, że jazda zgodna z
    > przepisami to uprzejmość.

    Co masz na mysli?
    Przeciez nie ma obowiązku zatrzymania się.

  • 27. Data: 2014-02-08 14:13:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-02-08 13:35, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Żartujesz, prawda?

    NIestety, choć mnie to niesamowicie wkurwia, to nie można mu odmówić
    racji... Po prostu muszisz brać pod uwagę, że spora część jadących
    sąsiednim pasem to pojeby - łącznie z nauką jazdy i strażą miejską -
    chyba sobie jednak sprawie rejestrator i będe co lepszych podpierdalał.

    Shrek.

  • 28. Data: 2014-02-08 14:35:48
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2014-02-08 14:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > Co masz na mysli?
    > Przeciez nie ma obowiązku zatrzymania się.

    Oczywiście!
    Jak pieszy wchodzi na przejście, to należy dodać gazu. :)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 30. Data: 2014-02-08 14:45:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > Oczywiście!
    > Jak pieszy wchodzi na przejście, to należy dodać gazu. :)

    Jak wchodzi to co innego.
    Dopóki nie wchodzi to zatrzymanie i przepuszczenie to tylko kwestia dobrej
    woli kierowcy.

    Co nie zmienia faktu, ze jedni sie zatrzymają, inni nie wiec trzeba uważac,
    co sie dzieje w około.

  • 29. Data: 2014-02-08 14:45:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KS "mekar[wytnijto]"@vp.pl ...

    > Przewinił ten co go wzięło na uprzejmość.

    Bzdura.
    Miał prawo sie zatrzymać i to zrobił.
    Gdzie tu przewinienie?