    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Perfect - Ale w koło jest wesoło... Skąd takie słowa?
    Date: Mon, 27 Jun 2016 14:36:24 +0200

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan Adam Wysocki napisał:
    >Pong. Czyli tenis, czy pigpong, jak kto woli. Znany od początku lat
    >'70.

    Uwaga, bo sa dwie.

    Zapewne nie masz tej na mysli
    https://www.youtube.com/watch?v=s2E9iSQfGdg

    Komputer analogowy - te integratory ladnie rysuja parabolki :-)

    >W przypadku
    >ZX81 podziw mój bierze się stąd, że trzy układy scalone (CPU, RAM i
    >ROM)
    >wzięto po prostu z półki, a czwarty zaprojektowano w sposób bardzo
    >oszczędny.

    Wczesniej byl ZX80, w ktorym zrobiono to z TTL. Stad i oszczednosc.

    >A jednak wyszedł z tego porządny komputer.

    ZX81 ? Polemizowalbym troche. Szczegolnie, ze rok pozniej wyszedl
    Spectrum.
    A potem Atari potanialo do 70$.

    >Nie muszę sobie wyobrażać. Pierwszy raz podróżowałem na Zachód w
    >czasie
    >maksimum pongowego szaleństwa. W każdej knajpie stały automaty, a
    >przy
    >nich kolejka młodych ludzi gotowych przepuścić wszystkie swoje
    >pieniądze,
    >by tylko poodbijać tę piłeczkę.

    Szal byl troche pozniej i u nas, ale wtedy to bylo troche wiecej gier.
    Co ciekawe - nie wszystkie komputerowe.

    Nas to ominelo, ale ciekawie poczytac na wiki, jak to zrobili gre na
    128 bajtach ramu.
    Nawet nie KB, tylko po prostu bajtach.

    J.