  • 21. Data: 2014-05-05 17:10:06
    Temat: Peugeot 307 SW (było: Re: komputer pokładowy w "kulki leci"?)
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 05 May 2014 12:47:15 +0200, Kamil 'Model'
    <k...@g...pl> wrote:

    >Moja 307'ka SW 2,0HDI 90KM

    Możesz coś więcej napisać na temat uzytkowania 307SW? Przymierzam się
    do takowego, ale 1.6 HDi 110KM, po lifcir Na co uważać przy tych
    autach?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 22. Data: 2014-05-05 17:11:33
    Temat: Re: komputer pokładowy w "kulki leci"?
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 3 May 2014 12:34:26 -0700 (PDT), Konfabulator
    <k...@1...pl> wrote:

    >Bym chciał average uśredniony i average z trasy, bo jeśli jeżdże po mieście cały
    rok, a potem lecę w trasę 2500 km to mój avg średni pokazuje bzdety, a z jakiś
    powodów mogę nie chcieć tracić uśrednionego. Niby masło maślane, ale ja tak akurat
    bym chciał.

    To se kup Vectrę, ona dwa liczniki średniego spalania :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 23. Data: 2014-05-06 07:51:54
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-05-05 17:11, *jerzu* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
    bym chciał.
    > To se kup Vectrę, ona dwa liczniki średniego spalania

    Zależy od wyświetlacza :)
    W najprostszym CD30 (i CD30 MP3) z wyświetlaczem BID (takie z dużymi
    kropkami jak w Vectrze B) jest jeden pomiar średniego spalania. Z
    wyświetlaczami GID i CID są już dwa.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 24. Data: 2014-05-06 12:22:03
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "jerzu" wrote in message news:9bafm9lg4vtandddljacp82r60q0aufg3f@4ax.com...

    > Możesz coś więcej napisać na temat uzytkowania 307SW? Przymierzam się
    > do takowego, ale 1.6 HDi 110KM, po lifcir Na co uważać przy tych
    > autach?

    Na pękające sprężyny :-P

    --
    Axel

  • 25. Data: 2014-05-06 12:26:19
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2014-05-05 17:10, jerzu pisze:

    > Możesz coś więcej napisać na temat uzytkowania 307SW? Przymierzam się
    > do takowego, ale 1.6 HDi 110KM, po lifcir Na co uważać przy tych
    > autach?

    Uważać trzeba na wszystko co w autach :)
    Elektronika i silnik do sprawdzenia, bez podpięcia pod Peugeot Planet
    nawet nie bierz auta. W tym silniku najsłabszym punktem jest smarowanie
    turbiny (fabryczne sitko w śrubie, którą jest przykręcony obieg oleju do
    turbiny się zapycha). Więc sprawdź mocno turbinę, w razie czego od razu
    po zakupie wymienić śrubę na nową z ASO (jest nowego typu, koszta
    śmieszne). Oczywiście FAP i dwumasa no i do sprawdzenia czy woda nie
    kapie na BSI (podszybie i przelotka kabli z komory silnika do kabiny, bo
    jak coś tam majstrowane to woda zalewa BSI i dzieją się cuda z elektroniką.
    Ja Swojego posiadam od dobrych 2-óch lat i złego słowa nie powiem, ale
    ja mam 2,0HDI 90KM czyli najlepszy silnik z możliwych. Zero awarii,
    problemów, totalna eksploatacja. Najsłabszy punkt to łączniki
    stabilizatora (co pół roku wymiana), raz czujnik ABS padł. A tak to
    regularna wymiana oleju, filtrów i tankowanie ON. Auto wygodne, pakowne
    (ma większy kufer niż P407SW), osobne fotele z tyłu a nie kanapa jak w
    zwykłym kombi, co jest dużym plusem. Dobrze wykończone i przyjemne autko.
    Ale jak mogę doradzić poszukaj z silnikiem 2,0HDI 136KM. Spali więcej od
    1,6HDI ale będzie nieporównywalnie trwalszy. Jedynym minusem tego
    silnika jest to, że zbytnio nie ma zamienników dwumasy na jednomasę, ale
    jest i tak dużo trwalsza niż w 1,6HDI.
    Generalnie polecam autko, choć ja zaczynam się rozglądać za Cytryną C5...

  • 26. Data: 2014-05-08 11:33:24
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ToMasz <n...@n...neostrada.pl> wrote:

    > 7. czyli prawie litr różnicy! Tak ma być? Czy to spalanie w ECU jest
    > szacowane czy mierzone? Silnik hdi 2.0

    Nie wiem jak w samochodach, ale w motocyklu jak w podpisie komputer
    pokazuje spalanie całkiem dokładnie.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 27. Data: 2014-05-08 12:12:59
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wszyscy twierdza ze na podstawie czasow otwarcia wtryskiwaczy, co jak
    > najbardziej moze byc obciazone bledem.

    Dlaczego może to być obciążone błędem? Znając czas otwarcia wtryskiwaczy
    oraz różnicę ciśnień na listwie wtryskowej oraz podciśnienia w dolocie
    ECU wie dokładnie, ile paliwa poszło.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 28. Data: 2014-05-08 12:30:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >wtryskiwaczy
    >oraz różnicę ciśnień na listwie wtryskowej oraz podciśnienia w

    dokladnie, tzn z jakim bledem ?

    Ch-ki otwierania i zamykania powiedzmy ze sa ECU znane, rozrzut
    wtryskiwaczy zapewne jakis jest, do tego rozrzut parametrow paliwa, i
    to miedzy -30 a +30 C ..

    J.