  • Data: 2019-07-13 15:00:01
    Temat: Re: Pieszy ma pierwszeństwo przed pasami?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > Skoro piszesz "bogu ducha winien kierowca" gdzie nie możesz się
    > zgodzić ani ze mną ani z orzeczeniem sądu, że kierowca złamał
    > wszystkie możliwe przepisy to jak rozmawiać? Pieszy w sumie złamał
    > jeden jeden.

    Pieszy złamał jeden?
    Hmm...
    Przechodzenie na czerwonym
    Nie zachowanie szczegolnej ostroznosci
    przebieganie przez jezdnie
    wejscie bezposrednio przed nadjezdzajacy pojazd

    Dla mnie to wiecej niz jeden przepis...

    > Mogę nawyliczać ale i tak ogarniam to inaczej. Zakładam
    > zawsze, że pieszy nie edukuje się wcale w zakresie PoRD, nie ma
    > wyobraźni, nie uważa. Generalnie egzekwuje gdzieś sobie prawo
    > włażenia na pasy, bo słyszał że ma pierwszeństwo i tyle. To, że ma
    > zachować SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ już nie i uważa najczęściej, że jego to
    > nie dotyczy...bo ON ma pierwszeństwo.

    Złodziej tez uwaza ze co moje to jego a jednak w zaden sposób nie bede
    usprawiedliwiał jego działania.
    Troche potwierdzasz moje twierdzenie o tym ze brakuje edukacji a taka
    pobiezna ktĂłra polega na mowieniu "pieszy ma pierwszenstwo" czasami robi
    wiecej złego niz dobrego.
    Ja twierdze ze pieszy rowniez musi dbac o swoje bezpieczenstwo i ta
    sytuacja jest tego dobitnym dowodem.

    > Jeśli zbliżam się do przejścia (czy są światła czy nie) zwalniam i
    > od tego zaczynam, bo jest to PODSTAWA. Im więcej ludzi przy
    > przejściu, to jadę wolniej (ale bez przesady).

    Co to znaczy "bez przesady"?

> [...]
    > spierdoli i nie zdąży. To dla mnie normalny stan, że tak jest i
    > MAJĄC TAKĄ WIEDZĘ nie będę udawał że nie miałem wyobraźni i nie
    > mogłem przewidzieć. Mogłem. Nie dość że mam więcej czasu na reakcję
    > to również na ocenę. Pieszy też ma większe szanse. Inaczej pisząc,
    > jako kierowca, zmniejszam ryzyko wystąpienia kolizji z pieszym i nie
    > kosztuje mnie to więcej czasu ani więcej adrenaliny. Zwyczajnie te
    > kilka nanosekund czy 5 sekund dojadę później na miejsce, chociaż i
    > tak wiem, że na najbliższych światłach (mowa o mieście) postoję
    > dłużej niż wymagało zwolnienie przed przejściem.

    to wszystko prawda, tez uwazam, ze po miescie wcale nie trzeba jezdzic
    szybko i wiele zyskujemy jezdzac płynnie...
    Ale z drugiej strony juz widze jak na dwu trzy pasmĂłwkach ludzie
    zwalniaja do 40 na godzine bo pasy...

    > W sumie podobnie postępują kierowcy w przypadku zielonego światła
    > czy znaku P-14, znaczy uważają, że skoro mają pierwszeństwo, to nie
    > muszą zachować szczególnej ostrożności bo zachować ją muszą ci, co
    > mają czerwone czy A-7 i zapierdalają przez skrzyżowanie na pełnej
    > kurwie:]

    :)
    Znow chcesz pokazac ze sa tylko czarno białe sytuacje?
    Jest kapelusz - pełna kurwa i nie ma nic pomiedzy? ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."