eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPieszy ma pierwszeństwo przed pasami? › Re: Pieszy ma pierwszeństwo przed pasami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pieszy ma pierwszeństwo przed pasami?
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    References: <5d2353bf$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5d26ecfc$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5d289be9$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5d28dc2d$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5d2cdc8b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5d2e1029$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5d2e48e5$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5d2fa03a$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5d359ef7$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5d36ca1f$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5d36e98a$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: DOM
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
    [+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
    X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
    X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
    Date: 23 Jul 2019 16:59:56 GMT
    Lines: 108
    NNTP-Posting-Host: 77.65.80.250
    X-Trace: 1563901196 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17356 77.65.80.250:50870
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2660498
    [ ukryj nagłówki ]

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    >>> [...]
    >
    >>> Hmm, zawsze jak przejeżdżam Gdyńska/Gnieźnieńska (koło Bogucina)
    >>> to zwalniam, pomimo zielonego. Widziałem tam parę razy niezły
    >>> dzwon a zapierdala się tam minimum 70km/h Przy tej prędkości to
    >>> raczej zaczyna być niebezpieczne a najeżone pojazdami skrzyżowanie
    >>> ogranicza widoczność. Wiele skrzyzowań pozwala na zapierdalanie
    >>> ale jakoś nie umiem zaufać debilom :)
    >>
    >> Jasne. Przeciez cały czas rozmawiamy nie o zapierdalaniu tylko
    >> jakiejs rozsadnej predkosci.
    >
    > No nie. Rozmawiamy o zwalnianiu w miejscach niebezpiecznych i do
    > tego się cały czas odnoszę. Zwalnianiu do tego stopnia, że jeśli
    > możemy spodziewać się zagrożenia to zwalniamy tak, aby skutek
    > ewentualnej kolizji był minimalny lub w ogóle, jeśli nagle ktoś
    > wbiegnie/wyjedzie.
    >
    > Oczywiście nie uwzgledniam tutaj zachowania, gdzie dojeżdżam do
    > skrzyżowania i z daleka widzę pustkę...a tu nagle fruuu i z
    > podporządkowanej, lub na czerwonym wyskakuje dżygit. Pieszy ma
    > mniejsze szanse żeby się rozwinąć do 50km/h więc idzie go zobaczyć
    > gdzie lezie albo dokąd zmierza a jeśli widzę tłum na przejściu to
    > zwalniam na tyle, że wydaje mi się iż wyhamuję przed skoczkiem.
    >>
    Jeżeli widzisz tłum a przejezdzasz chocby 40km/h po pasie sasiadującym ze
    stojącymi pieszymi to słowo "wydaje sie" jest najbardziej adekwatne.
    Widziałem to pare razy na przykładzie zwierzat - praktycznie brak szans
    na reakcje.

    >>> Kiedyś udało mi się skręcić filmik z karambolu, gdzie w Bogucinie,
    >>> jadąc od Antoninka stała policja. Policjant wylazł z suszarką z
    >>> krzaków i nagle "prowadzacy" sznurek zapierdalaczy zahamował.
    >>> Efekt taki: https://www.youtube.com/watch?v=M18VGFatrIE
    >>
    >> Jeżeli było tak jak mowisz to taki ynteligentny inaczej stróz prawa
    >> powinien zmienic prace i nadal byc strĂłzem ale juz maksymalnie
    >> jakiejs bramy...
    >
    >>> Nienie, ktoś tu gdzieś przegina a ja staram się przewidywać.
    >>> Oczywiście mogę mieć to w dupie i brać na rogi łazików poza
    >>> pasami. W końcu to ich wina...ale u mnie decyduje I zasada, czyli
    >>> bezpieczeństwo pierwsze.
    >>
    >> Tak sie nie da bo musiałbys nie wychodzic z domu.
    >
    > No w kasku nie chodzę ale po prostu minimalizuję możlwiość
    > wystapnienia niebezpiecznej sytuacji. Oczywiście są wyjątki ale nie
    > jest regułą u mnie łamanie przepisów czy olewanie bezpiecznego
    > zachowania i mozliwości przewidzenia skutków jazdy "bo mam
    > pierwszeństwo i chuj mnie obchodzi".
    >
    Nie minimalizujesz. Zmniejszasz. Gdybys minimalizował to bys jechał 10 na
    godzine.
    >
    >>> No trudniej zabić :] ale łatwiej wyhamować.
    >>
    >> Ale nie jest to w 100% pewne.
    >
    > Nic nie jest pewne. Zatem stojąc cały czas w opozycji do moich uwag,
    > raczej jesteś zwolennikiem zwalania odpowiedzialności na innych a
    > nie wymagania więcej od siebie, gdzie jak wspomniałem to Ty jesteś
    > tym bardziej wyedukowanym i to ty masz narzędzie zagłady pod dupą :)
    >
    Przekomarzac sie jest rzecza ludzką. :)
    Mysle ze wbrew pozorom jezdzimy podobnie, byc moze ja wymagam odrobine
    wiecej od pieszych choc instynkownie tez staram sie nie przejezdzac ze
    zbyt duza predkoscia jak widze ze stoja w wiekszej grupie przy przejsciu.
    Pop orstu uwazam ze w sytuacji która zapoczatkowała dyskusja przewinienie
    pieszego było tak duze ze zwalenie winy na kierowce to gruba przesada.
    Ale moze masz racje ze nastepnym razem kolejnych tysiac kierowcĂłw ktorzy
    zobacza ten filmi beda w takim miejscu jechac wolniej...

    >> A wczesniej własnie taka argumentacje stosowałes.
    >
    > No coś pomyliłeś.
    >
    >>> Nie nalezę do "szeryfów" raczej więc nie mam w zwyczaju
    >>> "wychowywać" innych. Skoro są debilami to oni muszą z tym się
    >>> jakoś uporać a nie ja :)
    >>>
    >> No a jakby ci w tym momencie jakis pieszy wyszedł? Przykładowo
    >> pijany i przechodzacy w niedozwolonym miejscu?
    >
    > Na Hetmańskiej? Przecież tam widać z odległości 0,5km ni i musiałby
    > pokonać tory tramwajowe szczupakiem żeby się rzucić pod koła na
    > lewym pasie w olimpijskim sprincie:D
    >
    Trudno powiedziec o jakim fragmencie Hetmanskiej mowisz...

    >> Czy duzo bezpieczniejszym zachowaniem nie było po prostu jechanie
    >> ze swoja predkoscia?
    >
    > Widzisz, gdyby nie było debili co mnie ścigają, nie byłoby tematu.
    > Ja jedynie wykazałem że tacy są wszędzie, o każdej porze dnia i nocy
    > a najwięcej z nich to kierowcy a nie piesi :)
    >
    Mowisz ze gdybys nie przyspiszył to ci debile bezmyslnie wpakowaliby ci
    sie w kufer? Mysle ze byłoby to conajmniej dziwne zebys miał az takiego
    pecha i zebys az tak potrafił to ocenic z widoku lusterka.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Jeżeli skupisz uwagę tylko na własnej racji, wyzwalasz przeciwne ci siły,
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: