  • 1. Data: 2005-11-18 13:19:56
    Temat: Płyta Gigabyte GA k8NXP-9 i dwie karty sieciowe
    Od: "Marek Zawadzki" <m...@w...pl>

    Mam problem z neostradą, która co jakiś czas "gubi" protokół http - efekt
    jest taki że co kilka minut przez około 30 sekund nie można otworzyć nowej
    strony, http nie działa. W tym czasie ani komuunikator (gg) ani program do
    pobierania plików (flashget) nie sugeruje braku połączenia.
    Dodam tylko, że posiadam system operacyjny Windows 2000Pro, płytę główną
    Gigabyte GA K8NXP-9 z wbudowanymi dwoma kartami sieciowym 100MB i 1TB. Druga
    karta jest wykorzystywana do równoległej pracy w sieci lokalnej z domenami i
    nie sprawia żadnych problemów.

  • 2. Data: 2005-11-18 13:41:38
    Temat: Re: Płyta Gigabyte GA k8NXP-9 i dwie karty sieciowe
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Marek Zawadzki napisał(a):
> [...]
    > karta jest wykorzystywana do równoległej pracy w sieci lokalnej z domenami i

    sugeruja zmienic karte 1 TB na jakas slabsza - powinno pomoc

    --
    Mateusz

  • 3. Data: 2005-11-18 14:06:35
    Od: "Marek Zawadzki" <m...@w...pl>

    dwie karty sieciowe są wbudowane na płycie, do połączenia z internetem jest
    wykorzystywana ta "wolniejsza" 100MB

  • 4. Data: 2005-11-18 14:37:03
    Od: "AdamPi" <a...@S...onet.pl>

    > sugeruja zmienic karte 1 TB na jakas slabsza - powinno pomoc

    Hehe, Gigabyte powinien dostac jakas nagrode za wbudowanie karty
    1 TB w czasach, gdy 10 GbE na miedzi sie jeszcze dobrze nie zatwierdzilo ;)

    Adam P.

  • 5. Data: 2005-11-18 20:26:35
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Fri, 18 Nov 2005 14:19:56 +0100, Marek Zawadzki wrote:

> [...]
    > strony, http nie działa. W tym czasie ani komuunikator (gg) ani program do
    > pobierania plików (flashget) nie sugeruje braku połączenia.

    Na 99% to jest problem z DNS. Nie "http nie działa", tylko DNS nie działa i
    dlatego nie możesz otworzyć nowej strony - bo to wymaga rozwinięcia FQDN
    stanowiącego część URL na adres IP. Trwające już połączenia (gg, flashget)
    nie są zrywane, bo nie mają potrzeby sprawdzać DNS w trakcie działania.

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 6. Data: 2005-11-19 07:01:22
    Od: Wojtek <koyote_@_poczta_onet_pl>

    Szymon Sokół napisał(a):

> [...]
    > nie są zrywane, bo nie mają potrzeby sprawdzać DNS w trakcie działania.

    Dodatkowo proponuję sprawdzić http://212.77.100.101/ w trakcie przerw z
    dostepem do http. Jeśli zadziała, masz odpowiedź.

    --
    Wojtek