  • 1. Data: 2016-03-01 19:58:25
    Temat: Re: Płyta główna Asus i kompatybilne pamięci RAM
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Masz przestawiony zegar w kompie?

  • 2. Data: 2016-03-01 20:31:39
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-03-01 o 19:58, Poldek pisze:

    > Masz przestawiony zegar w kompie?

    Ano. BIOS sobie, Winda sobie :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2016-03-01 22:10:59
    Temat: Płyta główna Asus i kompatybilne pamięci RAM
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem.

    Z czasów LGA775 i DDR2 pamiętam że płyty główne Asusa były dosyć
    wybredne jeżeli chodzi o pamięci i wyjście poza listę QVL było czystą
    loterią, najczęściej skazaną na niepowodzenie. Ma ktoś jakieś
    doświadczenia w temacie z takimi płytami:

    Asus b150 pro ddr4
    https://www.asus.com/pl/Motherboards/B150-PRO/

    lub
    Asus b150 plus DDR4
    https://www.asus.com/pl/Motherboards/B150-PLUS/

    Czy wyjście poza listę QVL, np.

    http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1151/B150-PRO
    /B150-PRO_B150-PLUS_new_memory_QVL_list.pdf

    jest ryzykowne ? Dobranie czegoś z tej listy jest z jakichś nieznanych
    mi względów utrudnione.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2016-03-02 11:34:05
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-03-01 o 22:10, PeJot pisze:
> [...]
    /B150-PRO_B150-PLUS_new_memory_QVL_list.pdf

    > jest ryzykowne ? Dobranie czegoś z tej listy jest z jakichś nieznanych

    O ile wiem to nowe modele nie mają już podobnych problemów jak stare.
    Co do starych modeli to w większości pomagało lekkie podniesienie
    napięcia dla pamięci i już działały ok.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2016-03-02 17:37:34
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-03-02 o 11:34, Chris pisze:

    > O ile wiem to nowe modele nie mają już podobnych problemów jak stare.

    No to jak kupić pamięci żeby się nie wtopić ? Dogadać się ze sprzedawcą
    w/s ewentualnego zwrotu raczej łatwo nie będzie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2016-03-03 08:46:56
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-03-02 o 17:37, PeJot pisze:

    > No to jak kupić pamięci żeby się nie wtopić ? Dogadać się ze sprzedawcą
    > w/s ewentualnego zwrotu raczej łatwo nie będzie.

    Kup coś firmowego typu Kingston, OCZ,nie wiem jak GEIL bo nie raz
    widziałem z nimi problemy.
    Poza tym możesz zobaczyć czy się da dogadać albo kupując przez internet
    i mając czas na zwrot.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2016-03-03 15:49:14
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Chris" napisał:

    > Poza tym możesz zobaczyć czy się da dogadać albo kupując przez internet i
    > mając czas na zwrot.

    Nie prościej skorzystać z listy obsługiwanych pamięci producenta płyty?

    pzdr

  • 8. Data: 2016-03-09 13:15:40
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

> [...]
    > jeżeli chodzi o pamięci i wyjście poza listę QVL było czystą loterią,
    > najczęściej skazaną na niepowodzenie. Ma ktoś jakieś doświadczenia w

    Płyty Asusa zawsze były wybredne choć jak uda się dobrać elementy to chodzą
    stabilnie. Dlatego są takie firmy jak MSI, Gigabyte, Asrock gdzie nie
    spotykam większych problemów z doborem pamięci. Dla świętego spokoju lepiej
    zrezygnować z zakupu Asusa na rzecz np. MSI.
    Swoją drogą najwięcej problemów nastręczał dobór DDR3 dla podstawki LGA 775
    (G41,P43.45 itp). Takie płyty nie obsługują żadnych fabrycznie nowych
    modułów po 2013 roku i trzeba się posiłkować zakupem pamięci z rozbiórki
    sprzętów poleasingowych na allegro.

  • 9. Data: 2016-03-09 20:51:45
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-03-09 o 13:15, Doxent pisze:

> [...]
    > nie spotykam większych problemów z doborem pamięci. Dla świętego spokoju
    > lepiej zrezygnować z zakupu Asusa na rzecz np. MSI.

    Może. Ale mam sentyment do Asusa, m.in.za ową stabilność, a temat nie
    wydaje się nie do przeskoczenia.

> [...]
    > nowych modułów po 2013 roku i trzeba się posiłkować zakupem pamięci z
    > rozbiórki sprzętów poleasingowych na allegro.

    W domu jeszcze chodzą 2 płyty Asusa na LGA775 ale na DDR2. Z Goodramami
    chciały kolaborować tylko do 2x1GB, przy 4x1GB koniec współpracy.
    Zdobycie modułów zgodnych z listą QVL nie było trudne, choć trzeba było
    poszukać na A.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2016-03-16 15:47:54
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]

    > nie spotykam większych problemów z doborem pamięci. Dla świętego spokoju
    > lepiej zrezygnować z zakupu Asusa na rzecz np. MSI.

    Ten przykład MSI to tak od czapy rzucony, czy faktycznie MSI ma jakąś
    przewagę nad pozostałymi ?

    Kierując się wyposażeniem i opiniami wstępnie wybrałem tę płytę MSI:

    http://www.morele.net/plyta-glowna-msi-b150-gaming-m
    3-b150-ddr4-sata3-usb3-1-atx-b150-gaming-m3-768062/

    Cena zbliżona do podobnie wyposażonego Asusa.

    Jakieś sugestie - może inny chipset niż B150 np ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem