  • Data: 2016-06-23 10:34:41
    Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2016-06-22 o 22:21, Shrek pisze:

    >Na przykład tu:
    >http://www.twojapogoda.pl/wiadomosci/115823,poziom-
    oceanow-nie-rosl-az-tak-szybko-od-prawie-3-tysiecy-l
    at
    >piszą, nie wiem na ile to się sprawdzi a na ile nie, że do 2050 roku
    >poziom mórz i oceanów podniesie się o jakieś pół metra.
    >Skoro przybędzie pół metra wody, to znaczy, że ubędzie jej
    >odpowiednio z lodowców. Może to będą lodowce na Antarktydzie, może w
    >Himalajach, a może w Skandynawii? Kto to wie?

    To bardziej problem Holandii.

    Norwegia swoj prad czerpie z wody, i tu sa dwa kluczowe elementy:
    -ilosc opadow w sumie,
    -mozliwosc utrzymania tej wody przez caly rok.

    Obecnie im pada sniezek i potem powolutku topnieje, splywa i napedza
    turbiny.

    A jak np klimat ociepli i zamiast sniegu spadnie deszcz - bedzie
    powodz zamiast pradu :-)

    J.