    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Po co nam autostrady?
    Date: Tue, 08 May 2012 08:58:48 +0200

    W dniu 2012-05-07 23:37, J.F. pisze:

    > A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
    > tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
    > Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?
    >
    > owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
    > wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
    > dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?

    Jeżeli zamiast 1000km autostrad z zaporowymi opłatami mielibyśmy 3000km
    darmowych ekspresówek, to nie wiem nad czym się zastanawiać. Zwłaszcza,
    że te ekspresówki będą tam gdzie teraz krajówki gęsto usiane terenami
    zabudowanymi.

    Więc po co te autostrady? Jak nie wiadomo o co chodzi to prawdopodobnie
    chodzi o kasę. Więcej i łatwiej można wyprowadzić niż w przypadku innych
    inwestycji.

    A.