  • 1. Data: 2012-05-07 23:30:11
    Temat: Po co nam autostrady?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
    na środku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
    chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

  • 2. Data: 2012-05-07 23:37:12
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 07 May 2012 23:30:11 +0200, anacron napisał(a):
    > Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
    > na środku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
    > chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

    A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
    tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
    Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?

    owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
    wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
    dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?

    Owszem, na A4 pieknie widac ile same bramki kosztuja - kazdy wiadukt
    podwojny. Wie ktos ile kosztuje wiadukt nad autostrada ?

    J.

  • 3. Data: 2012-05-07 23:39:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

> [...]
    > wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
    > dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?

    Nie.

  • 4. Data: 2012-05-07 23:49:58
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
    > wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
    > dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?

    Zdaje sie, ze podbudowa ekspresowki jest o wiele slabsza.

    sz.

  • 5. Data: 2012-05-08 00:22:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 May 2012 23:39:27 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie.

    A jak przeprowadza taka ekspresowke obok twojego domu i bedziesz mial halas
    przez cala noc ? ;-)

    A potem bedziesz narzekal ze postawili ograniczenie do 80, bo jakies sarny
    biegaja, a miejsca na ogrodzenie nie ma :-)

    Poza tym nie chciec mozemy tez na autostradach.

    J.

  • 6. Data: 2012-05-08 08:12:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

    > A jak przeprowadza taka ekspresowke obok twojego domu

    Mam autostradę 500 m od domu, bez ekranów.
    Ekspresówki już nie wcisną. ;-)

  • 7. Data: 2012-05-08 08:32:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 May 2012 08:12:24 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Mam autostradę 500 m od domu, bez ekranów.
    > Ekspresówki już nie wcisną. ;-)

    jeszcze sie kilka zmiesci :-)

    I co - nie narzekasz na halas ? Spytaj sasiadow blizej drogi :-)

    Kolega na osiedlu ma staly szum i mowi ze to od AOW. Dziwne, bo AOW rozne
    ekrany ma, a on mieszka od niej prawie o kilometr. Ale niewatpliwie cos
    szumi.

    J.

  • 8. Data: 2012-05-08 08:45:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

    > jeszcze sie kilka zmiesci :-)
    >
    > I co - nie narzekasz na halas ?

    Nie.
    Ale akurat przy A2 rolę ekranów pełnią hałdy ziemi.

    Bardziej słychać pociąg jadący w podobnej odległości od domu, czy S11, która
    ma ekrany, a leży ze 2 km dalej.

  • 9. Data: 2012-05-08 08:58:48
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-07 23:37, J.F. pisze:

> [...]
    > wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
    > dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?

    Jeżeli zamiast 1000km autostrad z zaporowymi opłatami mielibyśmy 3000km
    darmowych ekspresówek, to nie wiem nad czym się zastanawiać. Zwłaszcza,
    że te ekspresówki będą tam gdzie teraz krajówki gęsto usiane terenami
    zabudowanymi.

    Więc po co te autostrady? Jak nie wiadomo o co chodzi to prawdopodobnie
    chodzi o kasę. Więcej i łatwiej można wyprowadzić niż w przypadku innych
    inwestycji.

    A.

  • 10. Data: 2012-05-08 09:44:28
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 7 May 2012 23:37:12 +0200, J.F. napisał(a):

    > A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
    > tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
    > Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?

    Nie musi być telefonów awaryjnych ;)

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]