    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Pocedura całkowania
    Date: Tue, 7 Jul 2009 07:24:03 -0700 (PDT)

    On 7 Lip, 15:58, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqb.googlegroups.com...

    > Oczywiście. Każde jednak kolejne 4 punkty są po prostu zestawione bez
    > synchronizacji pochodnych. Simpson to 4 punkty. A do całkowania jest 10000.
    > Czyli 2500 razy Simpson, czyli 2500 razy źle zszyta funkcja.

    Raczej w okolicach 3334;

    Interesuje nas wartosc calki, a nie interpolacja funkcji i
    aproksymacja jej pochodnych.
    Brak gładkosci _nic_ nam nie psuje. W splajnach rzedu r tez wielomian
    jest stopnia
    2r-1, ale na laczeniach maja rozniczkowalnosc o jeden stopien
    mniejsza;)

    > Błeee. Nie działa dobrze. Lepsze spline są.

    Zle czyli?
    Dzialaja bardzo dobrze.
    Wszytkie kwadratury interpolacyjne(wielomianowe) sa na bazie tego
    budowane
    (na kartce wyprowadzajac wzorek, to ze w kodzie tego nie ma to nic nie
    znaczy).

    > Owszem.  Dla n = 10000 też mogę. Ale może wynik to jednak wyślę ci na priv
    > :)

    Uczepiles sie, Podaj fragment, gdzie ktokolwiek sugeruje Ci wielomian
    rzedu 10 000. Moze zasugerowales sie ktoryms postem, gdzie n to byl
    rzad wielomianu, a ilosc punktow, m. Czytac nalezy wszystko, wyraznie
    bylo napisane, ze m=10 000 a n 2-10;

    > Ma być szybkie. Ale musi być dokładne. Splajny są dokładne i wystarczająco
    > szybkie, tzn. O(n). Chodzi teraz o podniesienie dokładności. Jeszcze trochę.

    Podobny wynik a zlozonosc O(1). Jak wolisz.

    > Z tym są problemy - bo wprowadzi to dodatkowe numeryczne oscylacje do
    > wyników (przełączanie między metodami). Jeżeli np. kwadratura jest 5-cio
    > punktowa, to będzie to "sinusoidka" o długości na 5 punktów. Samo w sobie
    > paskudne.

    Nie bedzie tak zle. Pamietaj, ze to utonie w wartrosci calej calki.

    PS. nie chodzi mi caly czas o to, aby przkonac Cie do innej metody,
    ale sprostowac ewidentne bzdury.

    pozdrawiam
    bartekltg