    From: "slawek" <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Pocedura całkowania
    Date: Tue, 7 Jul 2009 18:31:23 +0200

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:9e238abc-8e85-453f-babf-831850f0fcd3@c9
    g2000yqm.googlegroups.com...
    > Brak gładkosci _nic_ nam nie psuje. W splajnach rzedu r tez wielomian

    Psuje. Funkcja której całkę _dokładnie_ liczymy (czyli funkcja
    aproksymująca) jest nieco bardziej przez to różna od funkcji, której całkę
    chcemy poznać.

    > Wszytkie kwadratury interpolacyjne(wielomianowe) sa na bazie tego
    > budowane

    Bo te kwadratury wielomianowe to dla plebsu są :)

    A na serio - spróbuj, porównaj. Całkowanie splinami jest dużo lepsze (jeżeli
    funkcja całkowana przypomina trochę spline, tzn. kawałkami wygląda np. jak
    parabola). Inne procedury są bez szans.

    > Uczepiles sie, Podaj fragment, gdzie ktokolwiek sugeruje Ci wielomian
    > rzedu 10 000. Moze zasugerowales sie ktoryms postem, gdzie n to byl
    > rzad wielomianu, a ilosc punktow, m. Czytac nalezy wszystko, wyraznie
    > bylo napisane, ze m=10 000 a n 2-10;

    Ale wtedy podział na segmenty jest arbitralny i do tego każdy segment jest
    źle zszyty - chyba że jest dobrze zszyty - ale wtedy masz po prostu spline.

    > Podobny wynik a zlozonosc O(1). Jak wolisz.

    Jesteś pewien że O(1) a nie O(n^1) ? Czyli że koszt jest niezależny od
    liczby danych wejściowych? Samo ich przeczytanie ma O(n), a bez ich czytania
    to raczej policzyć się nie da...

    > Nie bedzie tak zle. Pamietaj, ze to utonie w wartrosci calej calki.

    Nie *będzie* -- bo -- *było* aż tak źle. Sprawdzone rzekłbym "empirycznie".

    > PS. nie chodzi mi caly czas o to, aby przkonac Cie do innej metody,
    > ale sprostowac ewidentne bzdury.

    No nie wiem. Ja po prostu trochę liczyłem różnych rzeczy. Więc może moje
    bzdury są nieco bardziej osadzone w rzeczywistości niż twoje pomysły
    teoretyczne. Właśnie aby nie było że biję pianę z nudów - właśnie dlatego
    dałem kod źródłowy do obejrzenia/wypróbowania.

    slawek