    From: "slawek" <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Pocedura całkowania
    Date: Wed, 8 Jul 2009 11:45:14 +0200
    <h2vv51$av0$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <4...@h...googlegroups.com>

    Użytkownik "Wit Jakuczun" <w...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4e76396e-e703-4f65-9c6e-c3e82f5186d8@h1
    1g2000yqb.googlegroups.com...

    > Nie jest. Nie podałeś jasnych kryteriów. Używanie splajnów
    > argumentujesz
    > tym, że dają wiarygodne wyniki. Mówię oczywiście o Twoim
    > przypadku a nie o jakiejś całce.

    Dobrze, ponieważ jesteś uparty - policz sobie
    http://planetmath.org/encyclopedia/SineIntegral.html
    , masz rozwinięcie w
    szereg, więc jest z czym porównywać.

    Weź trapeziki i 3/8, porównaj z całkowaniem spline'ami. Sam jestem ciekawy -
    robiłem różne testy, ale z tą funkcją nie. Nota bene, pod całką siedzi
    oscylacja pomnożona przez zanikającą amplitudę. Inżyniersko sensowne.

    Uwaga, ale istotna: licz z podwójną precyzją i za każdym razem dla 10000
    równooddalonych węzłów - im więcej cyfr znaczących tym lepiej - ja używam 80
    bitowych liczb rzeczywistych, choć zastanawiam się nad czymś lepszym (320?)

    > Dla mnie to nic. Chętnie Wam/Tobie pomogę. Zgłoś proszę zapytanie
    > do biura mojej firmy. Dostaniesz najlepszego człowieka, który wykona
    > wszelkie interesujące Cię analizy.

    Wiesz, jeżeli ten człowiek nie jest dużo mądrzejszy niż ty, to chyba nie
    warto? Nie wiem czemu, ale odnoszę takie wrażenie, irracjonalne, że polski
    I-net to piaskownica - liczy się tylko ile można dokuczyć innemu
    człowiekowi, jak bardzo długi ma się szpadelek itp. Co dość ciekawe - gdy
    pojawia się konkretny problem - i to taki, że jego rozwiązanie (w domyśle -
    rozwiązanie będące z natury rzeczy Public Domain) mogłoby być przydatne
    jeżeli nie dla wszystkich, to w każdym razie dla wielu osób - wtedy
    dyskutanci zaczynają odmładzać się wszczynając spory godne gimnazjalistów -
    bo w ten sposób ukrywają iż problem nawet jeżeli ich nie przerasta, to po
    prostu wymagałby myślenia, pracy, jakiegoś zaangażowania - aby choćby nieco
    merytorycznie podejść do niego. A.L. to człowiek dość obyty, niestety to
    człowiek "nei" - zero szans na rozumną dyskusję, bo w pewnym momencie
    wyraźnie zawiesza się na "kim ja to nie jestem" i od tego momentu już tylko
    przykro czytać. Ty upierasz się aby forsować rozwiązania jakie znasz, bo nie
    potrafisz zrozumieć, że mogą być lepsze - a nawet być może jeszcze lepsze
    niż te lepsze (i tych właśnie szukam).

    Jak weźmie sie podręcznik Jankowskich "Przegląd metod...", to uderza iż w
    znacznej objętości zawarte są mało warte informacje. Porównując ten
    podręcznik choćby z dziełkiem Nasha "Compact numerical..." widać ogromną
    przepaść pomiędzy polskim informatykiem - a tym, co potrafią zrobić na tzw.
    Świecie. To samo niestety widać i z grupą PCP - niby ludzie umiejący
    programować... co tu pisać - poziom jest jaki widać.

    Wydaje się, że część ludzi na analfabetyzm wtórny - wszak zaczynając wątek
    wprost napisałem, iż chodzi o lepsze podejście niż funkcje sklejane, przy
    tym wykluczone są kwadratury Gausa-Cotesa, Simpsona, Boole'a i podobne XIX
    wieczne rozwiązania, także całkowanie według Romberga nie wchodzi w grę. Co
    otrzymuję w odpowiedzi? Że metoda Simpsona jest najlepsza...

    Wiesz co ja robię z radami ludzi którzy zatrzymali się na wzorze Simpsona?
    Ja po prostu - być może błędnie - szufladkuję je jako mało warte i
    prawdopodobnie udzielane przez ludzi znających analizę numeryczną albo po
    łebkach, albo też tylko teoretycznie - a być może i jedno i drugie.

    slawek