  • 1. Data: 2013-09-12 21:16:38
    Temat: Podświetlenie EL - jakie parametry
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam wyswietlacz. Ma podświetlenie E/L jednak przetwornicę muszę dorobić.

    Jakie parametry powinno mieć wyjście tej przetwornicy? Od godziny
    przeczesuje google i mam same sprzeczności:

    a) mówimy o 100V czy bardziej o 300V?
    b) mówimy o przemiennym z zerowa średnią czy może być stały?
    c) jakie rzedy wielkoścui pradu tam płyną? <1mA ?

    Kompletnie nic nie wiem o tym konkretnie podświetleniu, po cichu licze
    na to że nie ma to znaczenia bo wszystkie sa podobne...

  • 2. Data: 2013-09-12 21:31:21
    Temat: Re: Podświetlenie EL - jakie parametry
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Thursday, September 12, 2013, 9:16:38 PM, you wrote:

> [...]
    > Jakie parametry powinno mieć wyjście tej przetwornicy? Od godziny
    > przeczesuje google i mam same sprzeczności:

    100V

    > b) mówimy o przemiennym z zerowa średnią czy może być stały?

    Przemienny, kilkaset Hz.

    > c) jakie rzedy wielkoścui pradu tam płyną? <1mA ?

    Zależy od powierzchni świecącej. Dla kilkunastu cm^2 będzie zapewne
    poniżej 1mA.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-09-12 21:32:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-09-12 21:31, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Przemienny, kilkaset Hz.

    Ma mieć 0V średnio, czy może być nierówno?

  • 4. Data: 2013-09-12 21:56:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Thursday, September 12, 2013, 9:32:06 PM, you wrote:

    > Ma mieć 0V średnio, czy może być nierówno?

    Znane mi rozwiązania stosują symetryczne napięcie, bez składowej
    stałej. Zobacz tutaj:
    http://www.supertex.com/pdf/datasheets/HV823.pdf
    http://www.contrans.pl/index.php?page=search&keyword
    =HV823&stype=1&x=0&y=0

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-09-12 22:01:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    > Znane mi rozwiązania stosują symetryczne napięcie, bez składowej
> [...]

    I jeszcze tu:
    http://www.contrans.pl/index.php?page=store&cat=163 jeśli wystarcza Ci
    10cm^2

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2013-09-12 22:39:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-09-12 22:01, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]

    Znam ten układ z opisow w necie. Szukam w pierwszej kolejności jednak
    rozwiązania na elementach dyskretnych. Jedyne co mi przychodzi do głowy
    to trafo, bo na zwykłej przetwornicy chyba nie uzyskam symetrii, choć
    widuję w sieci projekty wlaśnie asymetryczne, np tu:

    http://www.nerdkits.com/videos/backlight/

  • 7. Data: 2013-09-12 23:32:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Thursday, September 12, 2013, 10:39:26 PM, you wrote:

> [...]
    > to trafo, bo na zwykłej przetwornicy chyba nie uzyskam symetrii, choć
    > widuję w sieci projekty wlaśnie asymetryczne, np tu:

    Kosztem trwałości podświetlenia.

    Na szybko nic bardziej sensownego niż dostępne od ręki układy
    Supertexa nie znajdziesz. Chyba, że akurat trafisz na Allegro na
    gotową przetwornicę. Ale przetwornica z transformatorem będzie
    znacznie większa niż to, co możesz zrobić na Supertexach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2013-09-15 11:03:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-09-12 21:56, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Znane mi rozwiązania stosują symetryczne napięcie, bez składowej
    > stałej. Zobacz tutaj:
    > http://www.supertex.com/pdf/datasheets/HV823.pdf

    Gdzie można to kupić w detalu? Widze w contrans, ale cena absurdalna.
    Potrzebuję koło 10 szuk.

  • 9. Data: 2013-09-15 11:28:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Sunday, September 15, 2013, 11:03:12 AM, you wrote:

    > Gdzie można to kupić w detalu?

    Poza Contransem - nie mam pojęcia :(

    > Widze w contrans, ale cena absurdalna.

    Ale czego oczekiwałeś innego w detalu? Ciut tańsza jest seria 850/2/3
    ale to max 10cm^2

    > Potrzebuję koło 10 szuk.

    To nadal detal.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2013-09-15 11:31:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    > Poza Contransem - nie mam pojęcia :(
    > Ale czego oczekiwałeś innego w detalu? Ciut tańsza jest seria 850/2/3
    > ale to max 10cm^2

    HV857 też jest tańszy i to jest 32cm^2

    [...]

    --