  • 1. Data: 2013-09-13 00:29:31
    Temat: Układy PRELOG
    Od: "R" <...@n...spam>

    Czy ktoś spotkał w internecie jakieś informacje o układach logicznych
    Prelog, produkowanych w latach 70-tych przez zakłady DOLAM?
    R.

  • 2. Data: 2013-09-13 00:43:31
    Temat: Re: Układy PRELOG
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello R,

    Friday, September 13, 2013, 12:29:31 AM, you wrote:

    > Czy ktoś spotkał w internecie jakieś informacje o układach logicznych
    > Prelog, produkowanych w latach 70-tych przez zakłady DOLAM?

    Coś mi chodzi po głowie, że to były układy DTL pracujące na poziomach
    24V.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-09-13 07:49:53
    Od: "R" <...@n...spam>

    wiadomości news:1651478358.20130913004331@pik-net.pl.invalid...
    \>
    > Coś mi chodzi po głowie, że to były układy DTL pracujące na poziomach
    > 24V.

    To by się zgadzało. Napięcie chyba 24V. W układach wykorzystywano też
    przekaźniki kontaktronowe produkowane w Dolamie.
    Szukam jakiegoś katalogu tych układów, a tu nawet nie ma śladu. W
    telekomunikacji były wykorzystywane jeszcze w latach 80-tych.
    R.

  • 4. Data: 2013-09-13 10:14:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "R" napisał w wiadomości
> [...]
    >Szukam jakiego? katalogu tych układów, a tu nawet nie ma ?ladu. W
    >telekomunikacji były wykorzystywane jeszcze w latach 80-tych.

    Dolam teoretycznie jeszcze istnieje
    http://www.dolam.pl/

    Katalogu moga jednak nie dac, bo to
    a) jak uklad robiony na zamowienie, to nawet nie wypada ujawniac,
    b) to jednak 40 lat, mogly dawno zaginac,
    c) druk wyblakl, a papier zzolkl, nawet ksero tego nie lapie :-)

    Jest sens szukac ? Moze zapomniec.

    J.

  • 5. Data: 2013-09-13 19:04:30
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik R napisał:
> [...]
    > Szukam jakiegoś katalogu tych układów, a tu nawet nie ma śladu. W
    > telekomunikacji były wykorzystywane jeszcze w latach 80-tych.

    Podpowiedz w jakich urządzeniach telekomunikacyjnych były stosowane, to
    może w ten sposób ktoś odgrzebie swoje archiwalia. Ja się z nimi nie
    spotkałem. Z dolamowskich wyrobów, to znam tylko przekaźniki
    kontaktronowe k109 i lepsze k110 1x1 i 3x1 w centrali E10A. No i jeszcze
    hybrydy ale to poza telekomunikacją.
    Maciek

  • 6. Data: 2013-09-13 20:46:31
    Od: "R" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > k109 i lepsze k110 1x1 i 3x1 w centrali E10A. No i jeszcze hybrydy ale to

    Były używane np. w przystawkach centralowych do aparatów wrzutowych AWS.
    Były też chyba jakieś urządzenia sygnałowe (generatory impulsów) dla central
    Strowgera.
    Pojedynczy moduł (zawierający np. jedną bramkę logiczną) mieścił się w
    prostopadłościennym pudełku plastikowym o wymiarach ok 10x 4x2 cm. Składał
    się z płytki drukowanej z rezystorami, diodami, przekaźnikami
    kontraktronowymi.
    Naprawdę nikt już tego nie pamięta?
    R.

  • 7. Data: 2013-09-13 21:56:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello R,

    Friday, September 13, 2013, 8:46:31 PM, you wrote:

    > Były używane np. w przystawkach centralowych do aparatów wrzutowych AWS.
    > Były też chyba jakieś urządzenia sygnałowe (generatory impulsów) dla central
    > Strowgera.

    Pracowałem na Strowgerach - takiej zaawansowanej techniki tam nie
    było.

> [...]
    > prostopadłościennym pudełku plastikowym o wymiarach ok 10x 4x2 cm. Składał
    > się z płytki drukowanej z rezystorami, diodami, przekaźnikami

    Pamiętam. Ale nie mogę sobie przypomnieć nazwy systemu. TELPOD miał
    swojego hybrydowego LOGISTERa a nie mogę za diabła sobie przypomnieć
    systemu DOLAMu. Wiem tylko, że to był DTL i pracowało to na 24V.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2013-09-14 01:40:45
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > b) to jednak 40 lat, mogly dawno zaginac,
    > c) druk wyblakl, a papier zzolkl, nawet ksero tego nie lapie :-)

    Jak nie tak dawno temu poprosilem Radmor o serwisowke ich amplitunera i
    tunera KF, to mi przyslali oryginal, choc sadzac po glosie mila pani nie
    mogla nawet pamietac czasow, kiedy w jej firmie takie cuda produkowano.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2013-09-14 10:46:42
    Od: "R" <...@n...spam>

    wiadomości news:208280338.20130913215631@pik-net.pl.invalid...

    > Pamiętam. Ale nie mogę sobie przypomnieć nazwy systemu. TELPOD miał
    > swojego hybrydowego LOGISTERa a nie mogę za diabła sobie przypomnieć
    > systemu DOLAMu. Wiem tylko, że to był DTL i pracowało to na 24V.

    Znalazłem obudowę od tego układu. Wygląda to tak:

    http://img189.imageshack.us/img189/1919/foyp.jpg
    http://img823.imageshack.us/img823/9158/d2qy.jpg
    http://img198.imageshack.us/img198/5219/6kk4.jpg

    R.

  • 10. Data: 2013-09-14 15:00:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 01:40:45 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
> [...]
    > tunera KF, to mi przyslali oryginal, choc sadzac po glosie mila pani nie
    > mogla nawet pamietac czasow, kiedy w jej firmie takie cuda produkowano.

    Widac zamowili wiecej w drukarki niz wyprodukowali tych tunerow :-)

    Bo generalnie za PRL bylo odwrotnie - katalogow nie bylo, papier byl
    deficytowy.
    A katalogi mogly po prostu trafic na smietnik.

    J.