  • 1. Data: 2013-12-21 20:23:43
    Temat: Połączenie sygnału z kablówki z anteną
    Od: Frez <f...@g...com>

    Ktoś ma receptę, jak połączyć oba źródła,żeby dało się odbierać na TV
    MUXy i kablówkę?

  • 2. Data: 2013-12-21 21:12:19
    Temat: Re: Połączenie sygnału z kablówki z anteną
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 21 Dec 2013 20:23:43 +0100, Frez napisał(a):

    > Ktoś ma receptę, jak połączyć oba źródła,żeby dało się odbierać na TV
    > MUXy i kablówkę?

    Po pierwsze obydwa źródła mogą mieć nachodzące na siebie kanały, co może
    zdrowo utrudniać. Po drugie, kablówki są już w zdecydowanej większości
    cyfrowe i mają własne tunery, niechętnie udostępniając moduły CI.
    Po trzecie niewiele odbiorników ma DVB-C

    Co w sumie upraszcza sprawę - na antenie odbiornika odbierasz DVB-T, a
    kablówkę odbierasz poprzez ich tuner podpięty po HDMI.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2013-12-21 21:51:53
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Ktoś ma receptę, jak połączyć oba źródła,żeby dało się odbierać na TV MUXy
    > i kablówkę?

    Chwile zaczekac, az wszystkie muxy beda w najtanszym pakiecie kablowki (taki
    obowiazek).

  • 4. Data: 2013-12-21 22:13:16
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 21.12.2013 21:51, brum pisze:

    > Chwile zaczekac, az wszystkie muxy beda w najtanszym pakiecie kablowki (taki
    > obowiazek).

    jakaś ustawa na potwierdzenie? słyszałem że pewna firma walczy o
    zezwolenie na retransmisje dvbt przez internet!
    ToMasz

  • 5. Data: 2013-12-22 00:16:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 21 Dec 2013 22:13:16 +0100, ToMasz napisał(a):

    > jakaś ustawa na potwierdzenie? słyszałem że pewna firma walczy o
    > zezwolenie na retransmisje dvbt przez internet!

    http://nt.interia.pl/news-obowiazek-dostarczenia-pod
    stawowych-kanalow,nId,692453
    Ustawowy obowiązek nie oznacza braku konieczności podpisania stosownych
    umów

  • 6. Data: 2013-12-22 08:50:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 Dec 2013 20:12:19 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    > Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

    :)) Dzięki, lubię takie rzeczy. Ostatnio na newsach nudno...
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2013-12-22 10:04:53
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > http://nt.interia.pl/news-obowiazek-dostarczenia-pod
    stawowych-kanalow,nId,692453
    > Ustawowy obowiązek nie oznacza braku konieczności podpisania stosownych
    > umów

    Jednak wynika z tego, że sieć kablowy ma obowiązek dostarczyć programy,
    dostępne w multipleksach naziemnych, a nie całe multipleksy żywcem.

    --
    J.R.

  • 8. Data: 2013-12-22 13:25:09
    Od: w.mak%g...@g...com

    W warszawskiej sieci UPC wszystkie programy z naziemnej cyfrówki są retransmitowane
    free w standardzie DVB-C.
    Telewizor z tunerem DVB-C odbiera je bez modułu dostępu i karty

  • 9. Data: 2013-12-22 13:52:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 22 Dec 2013 10:04:53 +0100, J.R. napisał(a):

    > Jednak wynika z tego, że sieć kablowy ma obowiązek dostarczyć programy,
    > dostępne w multipleksach naziemnych, a nie całe multipleksy żywcem.

    Żywcem to nawet nie ma możliwości technicznych. Bo samo transkodowanie
    DVB-T>DBV-C spowoduje, że to będzie trochę co innego.

    Inna rzecz, że własciwie powinno się zabronić już spółdzielniom
    podpisywania umów z kablówkami z ofertą zamiast AZARTów. (często zwane tzw.
    abonamentami socjalnymi).
    Pierwsza rzecz, że to się zazwyczaj sporo różniło jakościowo (np. brak
    stereo), ale bardziej istotne własnie jest kodowanie. W analogu nie wyślą
    HD, a odbiorniki TV z dekoderami DVB-C są znacznie trudniej dostępne i
    droższe niż z DVB-T

  • 10. Data: 2013-12-22 18:26:45
    Od: "Frutka" <e...@n...pl>

    "Waldek Godel" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > dostępne w multipleksach naziemnych, a nie całe multipleksy żywcem.

    > Żywcem to nawet nie ma możliwości technicznych.

    Właśnie żywcem - jako DVB-T w kablu jest najlepiej - i tak dla unikniecia
    ingressu wiele kablowek omija te czestotliwosci z naziemnej.
    Jak w to samo miejsce wlozy sie dokladnie to co w powietrzu to jest
    najlepszy darmowy multiroom.

    >Bo samo transkodowanie DVB-T>DBV-C spowoduje, że to będzie trochę co
    >innego.
    Moze byc tylko lepiej - w DVB-C z QAM256 jest wiecej miejsca w multiplexie.
    Mozna
    wpuscic całość TS-a naziemnej i dolozyc jeszcze swoje lokalne wypociny
    reklamowe.

> [...]
    >stereo), ale bardziej istotne własnie jest kodowanie. W analogu nie wyślą
    >HD, a odbiorniki TV z dekoderami DVB-C są znacznie trudniej dostępne i

    Drzewiej....
    Oj trzeba poczytac literature branzowa a nie opowiadac o prehistorii.

    M.