eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPolaryzacja wejścia wzmacniacza dla mostka tensometrycznego › Re: Polaryzacja wejścia wzmacniacza dla mostka tensometrycznego
  • Data: 2009-12-31 04:38:59
    Temat: Re: Polaryzacja wejścia wzmacniacza dla mostka tensometrycznego
    Od: hobgoblin <h...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 31, 11:01 am, Konop <k...@g...pl> wrote:
    >         Jak spolaryzować wejście wzmacniacza różnicowego, który będzie
    > podłączany do mostka tensometrycznego? Chodzi o to, że wzmacniacz ma
    > możliwość wymuszenia prądów wejściowych na -100nA i +100nA, co (według)
    > producenta ma umożliwić wykrycie braku mostka. Niestety, przy odłączonym
    > mostku przetwornik AC (jeden scalak ze wzmacniaczem) pokazuje wyniki
    > losowania Lotto ;P

    W takim przypadku powinien pokazac wartosc min/max.

    100nA to niewiele. Czy po odlaczeniu mostka nie wisza Ci gdzies luzne
    kable podlaczone bezposrednio do wejsc? Moze wystarczy je skrecic/
    zaekranowac by nic sie w nich nie indukowalo. A moze masz na tych
    wejsciach dlawiki?

    > ... Jakieś próby porobiłem, ale jestem ciekawy Waszej
    > opinii - jak rozwiązalibyście ten problem? Rezystor między wejścia
    > wzmacniacza? Wtedy napięcie różnicowe niby stałe, ale potencjał wejść -
    > nieokreślony... Czy może próbowalibyście ustalić wartość tego
    > potencjału? Wiadomo, chodzi o to, aby nie psuć pomiaru ;)... Z drugiej
    > strony lubię urządzenia, które wykrywają uszkodzenie, zamiast pokazywać
    > głupoty...

    Ale to wszystko juz tam jest. Te +/-100nA zostaly dobrane tak by
    wykrywac uszkodzenie i nie psuc pomiarow.

    -hob