  • 11. Data: 2017-01-09 18:17:21
    Temat: Re: Poleasingowiec - krystalizacja
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2017-01-09 o 14:37, ikov pisze:

    > Ale na serio wypowiedź o linuksie nie jest nieuzasadniona. Przy sprzęcie
    > tej klasy Windows7/10 radzi sobie przyzwoicie, na słabszych linux może
    > być doskonałą alternatywa (nie wszyscy używają na co dzień photoshopa,
    > AutoCADa i montują filmy, w międzyczasie grając we Wiedźmina 3). O ile
    > nie zachodzi potrzeba użycie konkretnej aplikacji dostępnej jedynie na
    > windowsie, to z praktyki polecam linuksa.

    Sam używam Linuxa(na jednym z ok. 10 komputerów) ale raczej z ciekawości
    i paru developerskich powodów niż z wygody.
    Nie bez powodu Windows okupuje 90% desktopów.

    miab

  • 12. Data: 2017-01-09 21:29:09
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 9 Jan 2017 18:17:21 +0100, miab wrote:

    > Sam używam Linuxa(na jednym z ok. 10 komputerów) ale raczej z ciekawości
    > i paru developerskich powodów niż z wygody.
    > Nie bez powodu Windows okupuje 90% desktopów.
    >
    > miab

    Bo w odpowiednim momencie wszedł na plecy IBMa... i poszło z górki, świat
    do dziś się nie może otrząsnąć, przyzwyczajenie to przekleństwo.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 13. Data: 2017-01-10 00:53:09
    Od: s...@g...com

    > Bo w odpowiednim momencie wszedł na plecy IBMa... i poszło z górki, świat
    > do dziś się nie może otrząsnąć, przyzwyczajenie to przekleństwo.

    nom, bo z pewnoscia nie ma to nic wspolnego z ogolnym niedorobieniem desktopowego
    linuksa...
    i mowie to jako ktos kto zaczynal od pld (na kompie znajomego) i rhl (na swoim).

    sg

  • 14. Data: 2017-01-10 08:15:08
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle s...@g...com napisał w wtorek, 10
    stycznia 2017 00:53:

    > nom, bo z pewnoscia nie ma to nic wspolnego z ogolnym niedorobieniem
    > desktopowego linuksa... i mowie to jako ktos kto zaczynal od pld (na
    > kompie znajomego) i rhl (na swoim).

    Jeśli nawet ma, to niewiele. Po prostu w czasach, kiedy rynek
    decydował o desktopie PC bodaj jedynym niezależnym od producenta
    sprzętu systemem nadającym się do użytku przez nieinformatyków był MS
    Windows. IBM OS/2 branża nie chciała, bo to był IBM, a klasyczne
    uniksowe window managery są dobre dla informatyków, a nie dla Jane
    Doe. A dziś, to w dużej mierze bazowanie na historii.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 15. Data: 2017-01-10 08:57:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 9 Jan 2017 15:53:09 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

    > nom, bo z pewnoscia nie ma to nic wspolnego z ogolnym niedorobieniem desktopowego
    linuksa...
    > i mowie to jako ktos kto zaczynal od pld (na kompie znajomego) i rhl (na swoim).

    Ogólne niedorobienie?? Zainstalowałem Minta na lapkach paru głąbom
    komputerowym i zapomniałem o ich problemach i komputerach. Nie
    przychodzą co miesiąc czy kwartał z rozwaloną windą... Ogólne
    niedorobienie to było za RH 5.0 :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2017-01-10 09:44:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-01-09 o 13:31, s...@g...com pisze:
    > i bezproblemowo obsluguje sprzet, tak ze nie trzeba sie bawic ze sterownikami bo je
    sam dociagnie.

    Z tym bym uważał.
    Pierwsze uruchomienia po aktualizacji do Win10 kończyły się BSODami. Po
    ich opanowaniu pierwsze dni to walka o możliwość zainstalowania
    sterownika do GF525M w moim Dellu.

    pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 17. Data: 2017-01-10 11:07:20
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 stycznia 2017 16:53:17 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:

    > Hmm, idź na całość i zainstaluj sobie dwa systemy. Windowsa wg. życzenia
    > (znam wielu którzy są wierni XP :). Jeśli kupisz komp z 7-ką to zostaw
    > albo zaktualizuj do 10. A na deser na drugiej partycji zainstaluj sobie
    > Minta 18.1 z Cinnamonem. Co ci nie pójdzie pod windowsem, pójdzie pod
    > linuksem i na odwrót. A co się okaże lepsze dla ciebie to sama
    > wypraktykujesz.

    Lub doinstalować sobie wirtualke i w niej puscic linuxa.

    Albo odwrotnie.
    U siebie mam ubuntu z linuxowym steamem plus wirtualki z xp i siodemka.
    W nich tez steam i virtualizacja z vt-d. Winda widzi karte graficzna natywnie.
    Sporo gier działa w takiej konfiguracji i to z predkosciami calkiem fajnymi. Da sie
    grać.

    Ale nie wszystkie sobie dają radę.
    Tak czy siak IMHO warto spróbować.

  • 18. Data: 2017-01-10 11:10:45
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 stycznia 2017 18:18:23 UTC+1 użytkownik miab napisał:

    > Sam używam Linuxa(na jednym z ok. 10 komputerów) ale raczej z ciekawości
    > i paru developerskich powodów niż z wygody.
    > Nie bez powodu Windows okupuje 90% desktopów.

    A u mnie linux idzie jak walec. W domu ostał sie jeden komp z windą. W sumie tylko
    granie powoduje ze sie ta winda tam trzyma.

    Ojcu i tesciowej wrzucilem linuxa.
    Dzieciak na gamingowym kompie ma linuxa i sobie gramy, korzystamy.

    Dla fikuśnych softów korzystam z wirtualek z xp.
    Sporo mniej problemów z linuxami mam.

    Pod fedora mialem problem z hibernacja, minął po 2-3 tygodniach od premiery fedory
    24.

    Kiedys jeszcze mialem problemy z sterownikiem do karty intelowej i musialem po update
    fedory cofac ten sterownik do wczesniejszej wersji. Teraz juz nie.

    Tak więc jest ok.
    Dla standardowego kowalskiego co korzysta z poczty, www, jutuba, linux sie nadaje i
    jest ok.

  • 19. Data: 2017-01-10 11:13:30
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 10 stycznia 2017 08:57:46 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > komputerowym i zapomniałem o ich problemach i komputerach. Nie
    > przychodzą co miesiąc czy kwartał z rozwaloną windą... Ogólne

    Potwierdzam - podobne efekty z linuxem na kompach mniej lub bardziej wymagajacych
    ludków...

  • 20. Data: 2017-01-10 16:42:20
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a co powiecie na propozycję zainstalowania OS X zamiast Windowsa ??