  • Data: 2018-04-22 22:17:45
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-22 o 07:59, Cavallino pisze:

    > Ważne że ominął trasę, którą chciało jechać I-go, prowadzącą po głównej
    > drodze.
    > I np. z Zatoru do Krakowa, na obiekty Wisły, kazał jechać przez Kryspinów.
    > I faktycznie, w piątkowe popołudnie poza jednym krótkim odcinkiem w
    > Krakowie przed światłami, nie było korków.

    Ciężko mi zatem zdiagnozować regułę, dla której nie działa ta funkcja na
    trasie, którą codziennie przemierzam. :-( Jak dla mnie to nie jest
    śmieszne gdy zamiast wracać do domu w 35 minut czy godzinę, jadę 2.5h

    > A mnie nie raz czy dwa, w ten sposób własnoręcznie wykonany objazd
    > okazał się gorszy niż postój w krótkim korku.
    > Bo samochody, które wyprzedzałem wcześniej doganiałem po pewnym czasie
    > od mojego "objazdu".

    Specyfika ruchu w 3mieście polega na tym, że mamy de facto 2 trasy na
    wprost: przez miasto albo obwodnicą. Jadąc równolegle objazdami widzisz
    jakie auta wymijasz więc banalnie skuteczność objazdu można ocenić. Po
    drugie, mając tylko dwie proste, jeśli coś się przytrafi, to nie ma
    czegoś takiego jak krótki korek. Korka nie ma albo ma on wiele km. Np.
    ten ostatni miał w linii prostej 10km tworząc jeden wielki parking. Bez
    problemu dało by się go objechać. Ok, to był incydent, choć ważny. Ale
    praktycznie zawsze po pracy jest beton na Spacerowej w Gdańsku. To
    jakieś 6km. Czasami przejazd to 30 minut a czasami 1h+. W tym drugim
    wariancie opłaca się jechać nawet przez księżyc. Gorzej nigdy nie
    będzie. Niestety ani razu nie otrzymałem propozycji objazdu. Co gorsze,
    stojące korki nie są przez Yanosika poprawnie sygnalizowane. Zauważyłem,
    że jeśli w jedną stronę samochody jadą normalnie, a w drugą stoją (w
    porze korków zawsze tak jest na Spacerowej), to czarne odcinki
    praktycznie nigdy się w Yanosiku nie pojawiają więc skoro jest tak
    dobrze. Google jakoś dają radę.

    > Żeby temu zaprzeczyć musiałbyś pojechać w dwa auta różnymi drogami.
    > Były takie testy różnego softu nawigacyjnego zresztą, poszukaj sobie ich
    > i zdaj się na ich wyniki.

    Nie trzeba aż tak kombinować w 3mieście. Jadąc równolegle do trasy
    monitorujesz postępy. Gdy widzisz, że np. duża ciężarówka znika daleko z
    tyłu na horyzoncie, to wiesz, że zaoszczędziłeś mnóstwo czasu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek