    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poległem przy remoncie zacis ku hamulcowego
    Date: Tue, 18 Jul 2017 00:59:14 -0000 (UTC)

    re <r...@r...invalid> wrote:

    > Użytkownik "Pszemol"

    >>> http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/164-168-
    1991-1995/51205d1164865633-164-euro-threadlockers-fl
    uids-grease-info-picture-4.jpg

    > Ja znam dwa, płynnie: jeden rodzinny a drugi uniwersalny dziś, światowy
    > język: angielski.
    > ---
    > Światowy język http://niusy.pl/@jezykowo.pase.pl/9y9 :-)

    A co Ty pokazałeś?

    Nie liczą się puste obszary na mapie tylko to, gdzie się angielskiego
    używa.

    I czemu tam nie ma na mapie Indii, gdzie po angielsku się dzieci w szkole
    uczą wszystkich przedmiotów?

    Dawno temu językiem światłych ludzi, ludzi wykształconych oraz językiem
    nauki w którym publikowano prace naukowe (de facto językiem
    międzynarodowym) była łacina. Potem się to zmieniło... Przed II wojną
    światową takim językiem był niemiecki a teraz jest bezdyskusyjnie język
    angielski.

    Być może zmieni się to jeszcze raz lub pare razy i za 50 lat jezykiem
    uniwersalnym (światowym) będzie chinski (nie sądzę, bo Chinczyki jak chcą
    zrobić sukces to uczą się angielskiego). Ale na razie takim językiem jest i
    długo będzie angielski.

    Oprócz nauki masz też rozrywkę: filmy, muzyka. Potem masz turystykę:
    gdziekolwiek pojedziesz to masz na lotniskach w hotelach, wypożyczalniach
    napisy dodatkowo po angielsku, zwłaszcza jak lokalsi używają innego
    alfabetu.

    Warto też wspomnieć Internet - po angielsku masz największe zasoby, bez
    tego języka jesteś w internecie zwiędła dętka.

    To jest de facto język uniwersalny.