    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
    Date: Sun, 16 Jul 2017 18:37:36 -0000 (UTC)

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Ale to wiesz że w hamulcu z jednej strony samochodu kręcić trzeba w jedną,
    > a z drugiej strony w drugą stronę? :)

    Nie wiedziałem! Poważnie mówisz???

    Jeśli tak, to by to wiele tłumaczyło :-))))

    > Jak już będziesz pewien że kręcisz w dobrą stronę, to jeszcze możesz
    > spróować pomóc sobie dźwignią hamulca ręcznego.
    > W jakimś aucie też tak miałem że ciężko szło.

    Hamulec ręczny będzie wypychał tłoczek z cylinderka, a mi chodzi o
    wypchnięcie go tam głęboko :-)

    > Zawsze możesz go wyjąć, wyciągnąć nawet uszczelkę tłoczka i sobie na stole
    > przećwiczyć w warunkach kiedy będzie lepiej widać.

    Tak, bez uszczelki nie miałbym też oporu ciśnienia wypychania płynu przez
    odkręcony odpowietrzacz :-)

    > Zwróć też uwagę na elementy wewnątrz tłoczka i ich stan - tam czasami
    > potrafi być całkiem skomplikowany mechanizm - sprężynki, sprzęgiełko,
    > łożysko.
    > Jak tam coś nie gra to może być przyczyną raz że obcierania hamulca po
    > złożeniu, a dwa to właśnie problemów z jego złożeniem

    Po wyjęciu tłoczka tam sterczał tylko nagwintowany czpień.
    Ale faktycznie nie zwróciłem uwagi czy to był prawy czy lewy gwint... Dałeś
    mi zagwozdkę!