    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
    Date: Sun, 16 Jul 2017 15:19:17 -0500

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
    news:XnsA7B4CB18571E1dayrider@localhost.net...

    > Faktycznie niezardzewiały tłoczek da się wkręcić naciskiem ręki
    > bez kręcenia tą większą śrubą.

    Rano robiłem prawą stronę, bo tam nie uszkodziłem osłony,
    i bez remontu tłoczka wszystko wkręciło się ładnie do środka
    obracając tylko z lekkim naciskiem do środka.
    Potem zająłem się lewą stroną i tłoczek nie chciał się schować.
    W ogóle.

    > Tłoczek i wnętrze trzeba nasarować dobrze smarem.

    Hm... nie bardzo rozumiem dlaczego takie zalecenie?
    Tłoczek i wnętrze zalane są płynem hamulcowym, po co smar?
    Jeśli chodzi Ci o ułatwienie instalacji to wystarczy zwilżyć
    płynem chyba aby uzyskać poślizg...

    > Harmonijka nie może przy wkładaniu wyleźć z rowka w zacisku.

    To jest oczywiste.

    > http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/164-168-
    1991-1995/51205d1164865633-164-euro-threadlockers-fl
    uids-grease-info-picture-4.jpg

    Śliczna pasta!
    Czy Niemcy nie nauczyli się pipsać na tubach
    w kilku językach oprócz szkopskiego? :-)

    Oni chyba nie sa w Europie!

    > http://bmwe32.masscom.net/sean750/caliper/UseBrakeGr
    easeOring.jpg

    Tak... w tej literaturze w której czytałem o remoncie zacisku
    pisano że ta pasta jest zbędna, wystarczy zwilżyć płynem DOT-3/4.
    Ciekawe jaka tu jest teoria za tą pastą, wiesz?

    > http://cdn4.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-Z3
    /01-BRAKES-Brake_Pads_Replacement/images_small/pic10
    .jpg
    > http://i1.adis.ws/i/washford/121858a?w=637&h=403

    Tak, mam takie narzędzie właśnie pożyczone ze sklepu z częściami.
    Problem jest niestety taki, że po obu stronach klocki zjechane do
    zera, i tłoczki wysunięte tak bardzo że nie dało się tego narzędzia
    nałożyć między palce zacisku a tłoczek - trzeba było tylko tą środkową
    częścią narzędzia (ze zdjętą tacką) kręcić i próbować przeć ręką.
    Z prawej weszło a w moim lewym zacisku jest coś skopane.
    Może dziś wieczorem otworzę go jeszcze raz - teraz szkoda mi całej
    niedzieli marnować na hamulce :-)