  • 1. Data: 2013-07-04 08:21:37
    Temat: Polityka tworcow AutMapy - zaskarzyc ?
    Od: "Tomek" <c...@k...pl>

    powszechnie wiadomo ze AutoMape musisz w obecnych czasach aktualizowac
    lub jakakolwiek inna nawigacje dopoki, dopoty nie powstanie szybciutko
    kolejna expresowka
    lub autobana odwlekana w jakims tam planie nieudlonych wykonawcow

    kupujac automape jestes szczesliwy jak slepy na zakrecie
    kolejny roczek tez slepo aktualizujesz, ale pozniej albo wczesniej juz tego
    nie robisz
    bo nie potrzebujesz, a bo po co, i z innych zyciowych powodow

    ale jesli twoja subskrycja obowiazuje np: do 1.08.2012 i wykupisz
    aktualizcje
    to bedziesz ja posiadal tylko do 1.08.2013 !!!!

    zaplaciles i bedziesz mial radoche przez niecaly miesiac...

    normalnie w jednym ciagu placac za aktualizcje otrzymujesz je przez pelen
    rok
    tutaj tylko do daty oddalonej o rok,

    w sytuacji kiedy wykupisz po tej dacie czyli 1.08.2013 aktualizacje to
    bedziesz ja posiadal
    tylko przez 1 miesiac? czy to nie czyste zlodziejstwo?
    zainaksowali to na poczet poprzedniej aktualizacji, a ty musisz wykupic
    kolejna

    wiec .. reasumujac
    nie aktualizujac mapy przez dwa lata, po 2 latach wracajac do niej placisz
    tak samo jakbys ja aktualizowal corocznie

    i teraz jak to sie ma prawnie ?
    aktualizacja to aktualizacja i powinna trwac rok, dlaczego jest ten
    nieuczciwy podzial?
    co by powiedzial na to rzecznik konsumentow, moze jakas klauzula
    niedozwolona poprzez stosowanie nierownych praktyk?

    zmieniajac licencje, sprzedajac taka navi kupic musi wybulic x2, przeciez to
    mu sie nie oplaca

  • 2. Data: 2013-07-04 10:21:47
    Temat: Re: Polityka tworcow AutMapy - zaskarzyc ?
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 04.07.2013 08:21, Tomek pisze:
> [...]
    > zainaksowali to na poczet poprzedniej aktualizacji, a ty musisz wykupic
    > kolejna (...) i teraz jak to sie ma prawnie ?

    A co jest napisane w umowie licencyjnej, pod którą się podpisujesz
    rozpoczynając korzystanie z aplikacji? Bo licencja w ogóle może być
    wyłącznie subskrypcyjna i jeśli nie opłacisz haraczu to nie masz nic.

    Ba - w przypadku na przykład relatywnie drogiego sprzętu sieciowego
    aktualizacje oprogramowania są związane z kontraktem serwisowym. Jeśli
    ci wygaśnie, a chcesz zapłacić i aktualizować to nie dość, że musisz
    zapłacić haracz za np. kolejny rok ale i karę za okres, kiedy nie miałeś
    ważnego kontraktu (czasem o wartości wyrównania, czasem nawet większą)...

    S.

  • 3. Data: 2013-07-04 10:24:56
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Tomek nabazgrał(a):

    > wiec .. reasumujac
    > nie aktualizujac mapy przez dwa lata, po 2 latach wracajac do niej
    > placisz tak samo jakbys ja aktualizowal corocznie

    Rok temu kupiłem AM na Androida na 3 miesiące i potem jako że nie była mi
    potrzebna nie używałem:

    Dziękujemy.
    Kupiłeś(aś) produkt od sprzedawcy Aqurat w Google Play.

    Numer zamówienia:
    XXXXXXXXXXX

    Data zamówienia: 2012-08-01 3:46 AM PDT
    Produkt Cena

    90 days (PL) 19,99 zł

    dziś wszedłem i kupiłem aktualizację znowu na 3 miesiące i bez problemu
    działa:

    Kupiłeś(aś) produkt od sprzedawcy Aqurat w Google Play.

    Numer zamówienia:
    XXXXXXXXXX

    Data zamówienia: 2013-07-04 10:03:35 CEST

    Dziękujemy za zakup AutoMapy Polska 1304 dla platformy Android.

    Twój numer licencji to: XXXXXXXXXXXX
    Licencja jest ważna do: 2013-10-03.

  • 4. Data: 2013-07-04 11:23:33
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-07-04 08:21, Tomek pisze:
    > powszechnie wiadomo ze AutoMape musisz w obecnych czasach aktualizowac

    Polecam UMP-pcPL.

  • 5. Data: 2013-07-04 11:41:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Chris,

    Thursday, July 4, 2013, 10:24:56 AM, you wrote:

    > Tomek nabazgrał(a):
    > Rok temu kupiłem AM na Androida na 3 miesiące

    Ale Tomek pisze o licencji na PDA a nie na Androida. Różnice są
    kolosalne.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2013-07-04 12:18:39
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a):

    > Ale Tomek pisze o licencji na PDA a nie na Androida. Różnice są
    > kolosalne.
    > [...]

    Pokaż mi gdzie to jest napisane ?? bo ja widzę tylko AM.

  • 7. Data: 2013-07-04 12:38:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Chris,

    > Pokaż mi gdzie to jest napisane ?? bo ja widzę tylko AM.

    To wynika z jego opisu licencji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2013-07-04 13:04:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Jul 2013, Tomek wrote:

> [...]
    > nie aktualizujac mapy przez dwa lata, po 2 latach wracajac do niej placisz
    > tak samo jakbys ja aktualizowal corocznie

    Prawie na pewno "dobrze".

    > aktualizacja to aktualizacja i powinna trwac rok,

    Skąd to założenie?
    Jedyną możliwość ewentualnego "zaskarżania" widziałbym we wprowadzeniu
    w błąd co do "roczności" subskrypcji.
    Ale prawie na pewno się zabezpieczyli, w końcu zakupu nie dokonujesz
    wyłącznie w oparciu o reklamę.

    > dlaczego jest ten nieuczciwy podzial?

    Zmień opis - miesięczna subskrypcja, z ważnością przez rok jesli
    stanowi przedłużenie. Gdzie jest "nieuczciwość"?

    > co by powiedzial na to rzecznik konsumentow,

    Nie wiem :)

    > zmieniajac licencje,

    Hola.
    Ona nie została zmieniona PO ZAKUPIE, prawda?

    A jeśli masz koncept domagania się "myślałem że zawsze tak będzie"
    (znaczy kupując nawigację zakładałeś że licencje na bazy będą
    po wsze czasy na tych samych warunkach) to zacznij od przyjrzenia
    się trwałości zasad np. udzielania emerytur :>

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-07-04 13:05:47
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a):

    > To wynika z jego opisu licencji.

    Dla tego podałem że licencja dla AM na Androida działa poprawnie i nie ma
    w/w efektu tak żeby nie uogólniać tego dla każdej platformy.

  • 10. Data: 2013-07-04 14:32:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości
> [...]
    >i teraz jak to sie ma prawnie ?
    >aktualizacja to aktualizacja i powinna trwac rok, dlaczego jest ten

    Podzialu nie ma i oferta jest uczciwa - my tobie co kwartal aktualne
    mapy, ty nam co rok pieniadze.
    I nie ma tak ze placisz mniej a pobierasz rzadziej :-)

    No dobra, mozesz sobie uzywac starej i nie placic, ale wtedy jak po
    dluzszym czasie kupisz upgrade, to tylko na miesiac.
    A zaplacisz za poprzedni rok :-)

    >co by powiedzial na to rzecznik konsumentow, moze jakas klauzula
    >niedozwolona poprzez stosowanie nierownych praktyk?

    Nie wiem, ale to sie chyba moze roznie skonczyc.

    Rzekl bym ze to sie robi inaczej:
    znajdujesz inna firme, lub znajomego z firma, ktory ci sprzedaje
    program za 90 zl z taka licencja.
    Zaskarzasz do UOKiKu. Znajomy lekcewazy sprawe, czy tam przyznaje
    racje.
    Wobiec braku obrony klauzula trafia do rejestru zastrzezonych.
    I obowiazuje wszystkich, Aqurat tez, mimo ze nikt sie ich o zdanie nie
    pytal :-)

    >zmieniajac licencje, sprzedajac taka navi kupic musi wybulic x2,
    >przeciez to mu sie nie oplaca

    Aquratowi tez sie nie oplaca klient ktory jezdzi na w miare aktualnej
    mapie, ale placi np co 2 lata :-)

    (no dobra, AM jest droga, za polowe tez by sprzedali z zyskiem)

    J.