    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Polowanie na jeleni
    Date: Mon, 5 Apr 2010 22:56:18 +0200

    > Straszaki to w dużej części niedobitki z policji, więc czego się
    > spodziewasz? Ryzykując życiem bronią społeczeństwo przed przestępcami
    > gospodarczymi sprzedającymi kwiaty z działki na rogu, przed huliganami
    > parkującymi na jakimś nielogicznym zakazie, przed mordercami jadącymi 70
    > km/h po trzypasmówce, przed alkoholikami spożywającymi w spokoju po
    > jednym małym piwie w parku...

    Nie wiem, czy dobrze rozumuję Twoją wypowiedź. Wyjaśnij, czy chciałbyś, aby:
    - ganiać tylko tych, którzy robią przekręty gospodarcze pow. 1mln zł. Poniżej,
    jak np. babcia handlująca na rogu czy też piekarz "społecznik", kóry na lewo
    sprzedał chleb na ponad 200 tysiecy to małe wykroczenia, które należy olać.
    - nie karać parkujacych gdzie popardnie (zawsze można się tłumaczyć np. tym, że
    stoisz na miejscu dla inwalidy, ale z boku drugie jest wolne)
    - jak człowiek z powodu jazdy pow. 70km/h na ograniczeniu ktogoś trafi, to pod
    żadnym pozorem nie karać za ew. przekroczenie prędkości
    - dzieci mogły spokojnie uczyć się pić od dorosłych, pijacych równie spokojnie
    jedno piwko od sklepem

    Tak myślę, że idąc Twoim tokiem rozumowania to powinno się wszelkie zakazy
    zlikwidować. Przy każdym będzie bowiem kolejne "ale".

    Zmienisz jednak zdanie, gdy:
    - ta babcia handlująca na lewo spowoduje, że Twój legalny biznes upadnie
    - taki jełop parkujacy gdzie popadnie zniszczy trawnik, który przed chwilą
    zrobiłeś
    - jadący 80 na 70ce trafi przypadkowo Twoje dziecko, a biegy orzeknie, że przy
    70 zdążyłby wyhamować
    - przyjdzie Twoje dziecko do ciebie nawalone i powie, że "przecież to nic
    starsznego, tak mówił ten pan spod sklepu, co pił i dla mnie łyka dał".

    Prawo nie jest po to, abyś je uczył się obchodzić, ale żebyś go przestrzegał, z
    pozytywnym skutkiem dla wszystkich. Nigdy zaden zapis prawny nie bedzie się
    podobał dla wszyskich. Ale póki co to większość decyduje, co jest dobre dla
    wszyskich.