  • 1. Data: 2010-04-05 20:08:28
    Temat: Polowanie na jeleni
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Moje spostrzeżenie sprzed świąt:
    Jadę zrobić zakupy - w centrum miasta - piątek przed świętami - miejsc
    parkingowych zero. Robie okrążenie, szukam miejsca w wewnętrznych uliczkach
    - JEST! Fakt, 100 metrów wcześniej stali SM i wlepiali mandaty na odcinku z
    zakazem parkowania. Ja staję kawałek dalej i nie mam pojęcia czy tam wolno
    parkować, na pewno nie zostawiam więcej niż metr chodnika (jak 15 innych
    samochodów zaparkowanych przed i za mną). Ide na zakupy myśląc - wlepią mi
    czy nie? Nie wlepiają. Ani mnie, ani innym blokujacym chodnik, ani tym dwa
    metry od skrzyżowania po drugiej stronie drogi (4 metry od nich). Ktoś im
    wytłumaczył tylko znaczenie znaku "zakaz postoju".
    Po wlepieniu serii panowie z SM nie zostają na chodniku przeganiając
    kolejnych chętnych. Nie idą wlepiać mandatów innym łamiacym prawo. Nie idą
    do komendy. IDĄ DO BRAMY gdzie chowają się na 30min!!! Po czym wychodzą i
    mandatują od nowa!

    U was straszniki miejskie (wiejskie/gminne) też tak robią? Paranoja!

  • 2. Data: 2010-04-05 22:33:29
    Temat: Re: Polowanie na jeleni
    Od: to <t...@a...xyz>

    cranky wrote:

    > U was straszniki miejskie (wiejskie/gminne) też tak robią? Paranoja!

    Straszaki to w dużej części niedobitki z policji, więc czego się
    spodziewasz? Ryzykując życiem bronią społeczeństwo przed przestępcami
    gospodarczymi sprzedającymi kwiaty z działki na rogu, przed huliganami
    parkującymi na jakimś nielogicznym zakazie, przed mordercami jadącymi 70
    km/h po trzypasmówce, przed alkoholikami spożywającymi w spokoju po
    jednym małym piwie w parku...

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-04-05 22:56:18
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > parkującymi na jakimś nielogicznym zakazie, przed mordercami jadącymi 70
    > km/h po trzypasmówce, przed alkoholikami spożywającymi w spokoju po

    Nie wiem, czy dobrze rozumuję Twoją wypowiedź. Wyjaśnij, czy chciałbyś, aby:
    - ganiać tylko tych, którzy robią przekręty gospodarcze pow. 1mln zł. Poniżej,
    jak np. babcia handlująca na rogu czy też piekarz "społecznik", kóry na lewo
    sprzedał chleb na ponad 200 tysiecy to małe wykroczenia, które należy olać.
    - nie karać parkujacych gdzie popardnie (zawsze można się tłumaczyć np. tym, że
    stoisz na miejscu dla inwalidy, ale z boku drugie jest wolne)
    - jak człowiek z powodu jazdy pow. 70km/h na ograniczeniu ktogoś trafi, to pod
    żadnym pozorem nie karać za ew. przekroczenie prędkości
    - dzieci mogły spokojnie uczyć się pić od dorosłych, pijacych równie spokojnie
    jedno piwko od sklepem

    Tak myślę, że idąc Twoim tokiem rozumowania to powinno się wszelkie zakazy
    zlikwidować. Przy każdym będzie bowiem kolejne "ale".

    Zmienisz jednak zdanie, gdy:
    - ta babcia handlująca na lewo spowoduje, że Twój legalny biznes upadnie
    - taki jełop parkujacy gdzie popadnie zniszczy trawnik, który przed chwilą
    zrobiłeś
    - jadący 80 na 70ce trafi przypadkowo Twoje dziecko, a biegy orzeknie, że przy
    70 zdążyłby wyhamować
    - przyjdzie Twoje dziecko do ciebie nawalone i powie, że "przecież to nic
    starsznego, tak mówił ten pan spod sklepu, co pił i dla mnie łyka dał".

    Prawo nie jest po to, abyś je uczył się obchodzić, ale żebyś go przestrzegał, z
    pozytywnym skutkiem dla wszystkich. Nigdy zaden zapis prawny nie bedzie się
    podobał dla wszyskich. Ale póki co to większość decyduje, co jest dobre dla
    wszyskich.

  • 4. Data: 2010-04-05 23:47:28
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przestrzegał, z pozytywnym skutkiem dla wszystkich. Nigdy zaden zapis
    > prawny nie bedzie się podobał dla wszyskich. Ale póki co to większość

    To wszystko prawda, ale SM to instytucja, która czepia sie i ściga
    maluczkich, wlepia mandaty za pierdoły, podczas gdy przewały na miliony,
    piraci jeżdżący naprawdę szybko i niebezpiecznie pozostają bezkarni. Płacą
    zaś owi maluczcy, którzy nie stoją ponad prawem, tak jak stoją ponad nim ci
    więksi.
    Prawo ma sens, prawo jest potrzebne, prawo reguluje życie społeczności - ale
    szanowane jest tylko wtedy kiedy tej społeczności służy, a nie naginane jest
    i obchodzone przez jednych, stanowiac udrękę dla drugich.

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2010-04-06 00:06:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > póki co to większość decyduje, co jest dobre dla wszyskich.

    Raczej mniejszość.
    Bo skoro większość zlewa limity prędkości, to znaczy że ich nie chce,
    przynajmniej w takich wartościach w jakich są, a mimo to są.

  • 6. Data: 2010-04-06 01:07:20
    Od: <s...@a...pl>

    > Raczej mniejszość.
    > Bo skoro większość zlewa limity prędkości, to znaczy że ich nie chce,
    > przynajmniej w takich wartościach w jakich są, a mimo to są.

    Mam inne zdanie. Większość kierowców raczej jeździ zgodnie z przepisami. Ci
    olewający są jednak zdecydowanie głośniejsi w necie czy mediach. Gdyby się tak
    zastanowić, to przestrzeganie prawa zależy od statusu społecznego. W małym
    miasteczku na Mazurach 50km/h na terenie zabudowanym jest przestrzegane, chyba
    że jakiś z W na tablicy przez mieścinę przeleci. W stolicy zaś, gdzie ludzie są
    bogatsi, zdecydowana wiekszość ignoruje znaki i ograniczenia. Ba, sypie jeszcze
    %$^%$^ jeden z drugim na CB na tych, którzy jadą w zgodzie z prawem.

    Powyższe gdybania to jednak tylko obserwacje. Reprezentacja społeczeństwa jest
    zaś w sejmie :) Skoro większość (p)osłów jest za ustanowieniem danego prawa, to
    znaczy, że społeczeństwo też. W końcu je reprezentują. I nie wmówisz mi, że jest
    inaczej. Co 4 lata głosujemy na tych, którzy wczesniej ponoć przeciw nam coś
    uchwalili. Skoro jednak wybieramy ich ponownie, to znaczy, ze ich popieramy.
    Szkoda tylko, że najwięksi krzykacze zazwyczaj palcem nie kiwną i X nie
    postawią, żeby coś zmienić.

  • 7. Data: 2010-04-06 01:21:01
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > naprawdę szybko i niebezpiecznie pozostają bezkarni. Płacą zaś owi maluczcy,
    > którzy nie stoją ponad prawem, tak jak stoją ponad nim ci więksi.

    Ale SM od tego jest. Od tych poważniejszych, "większych", jest policja. Nie
    powinniśmy przestrzegać prawa wybiórczo. Przyznam, że bardzo mi się podobał
    program "Zero tolerancji", zrealizowany przez Rudolpha Giulianiego w NY. Nie
    ważne, czy ktos kogoś zastrzelił, rzucił papierek na ulicę czy też na chwilę źle
    zaparkował - kara była nieuchronna, szybka i dotkliwa. Nie było zmiłuj. Ale
    dzięki temu ludzie zaczeli przestrzegać prawa, a teraz chyba też i szanować je.

    > Prawo ma sens, prawo jest potrzebne, prawo reguluje życie społeczności - ale
    > szanowane jest tylko wtedy kiedy tej społeczności służy, a nie naginane jest i
    > obchodzone przez jednych, stanowiac udrękę dla drugich.

    Właśnie, naginane. Naginamy, bo patrzymy na innych i uważamy, że jak on tak
    robi, to ja też. Jak on kradnie miliony, to jak ja ukradne 100zł to nic się nie
    stanie. Dlaczego tak popularne jest np. w PL okradanie pracodawców przez
    kierowców ciężarówek? Jak jeden z drugim kupuje "oszczędnosci", to się cieszy,
    że ma taniej. Cieszy się, że jest współzłodziejem, paserem. A powinien
    zadzwonić na policję z informacją, że kierowca okrada pracodawcę. Jako
    społeczeństwo nie szanujemy prawa, bo uważamy, że szanować je powinnni inni.
    Pora w końcu jednak zacząć patrzeć na siebie, a nie na innych.

  • 8. Data: 2010-04-06 04:46:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    sympatyczna_poczta_a wrote:

> [...]
    > wiekszość ignoruje znaki i ograniczenia. Ba, sypie jeszcze %$^%$^ jeden
    > z drugim na CB na tych, którzy jadą w zgodzie z prawem.

    Ale co wieśniakowi z Mazur do ograniczenia prędkości w Warszawie? Skoro w
    Warszawie, jak słusznie zauważasz, przytłaczająca większość kierowców
    olewa ograniczenia to te ograniczenia są złe, bo większość ich nie chce.
    Te na Mazurach mogą zostać, skoro są przestrzegane przez tamtejszą
    większość.

    --
    cokolwiek

  • 9. Data: 2010-04-06 04:52:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    sympatyczna_poczta_a wrote:

    > Nie wiem, czy dobrze rozumuję Twoją wypowiedź. Wyjaśnij, czy chciałbyś,
    > aby: (...)

    Chciałbym aby SM zajmowała się chuliganami, pijakami, ćpunami, żebrakami
    i innymi prawdziwymi problemami, a nie pierdołami. Niestety im się nie
    chce, bo to wymaga wysiłku, wolą się przechadzać prowadząc towarzyskie
    rozmowy i od czasu do czasu pacyfikować jakąś babcię, żeby bez wysiłku
    wyrobić dzienną normę.

    > Zmienisz jednak zdanie, gdy: (...)

    Daruj sobie tą demagogię, szkoda na to nawet odpowiadać.

> [...]
    > przestrzegał, z pozytywnym skutkiem dla wszystkich. Nigdy zaden zapis
    > prawny nie bedzie się podobał dla wszyskich. Ale póki co to większość

    Prawo jest dla ludzi, a nie ludzie dla prawa.

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-04-06 07:58:25
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Nie, nie.
    Tu chodzi o to, że prawo oprocz tak zwanej litery ma również ducha. SM
    bardzo czesto gwałci ducha egzekwujac litere.
    Jest to wysoce niewychowawcze nie tylko dla dzieci.
    Ale co zrobic? Pecunia non olet.
    Jacek