    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pomiar predkosci
    Date: Thu, 27 Jun 2013 13:13:20 +0200

    Użytkownik "Krwawy Misio" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:kqh3aa$8ej$1@usenet.news.interia.pl...
    > praca na dworze. chodzi o pomiar z dokładnoscią do 1 km/h
    > jeden kolo ode mnie z pracy cos gadał ze to mozna zrobic na fotodiodzie i
    > odblasku z drugiej strony (jedna bramka), i na jakims mikroprocesorze juz
    > z pamięcią, itp ale wogóle nie znam sie na tym. a najlepsze ze na drugi
    > dzien wyleciał z pracy i nie dokonczył roboty:)

    Pomiar czasu to jeden z najprostszych pomiarów w elektronice.
    Bez żadnego wysiłku można uzyskać dokładność samego pomiaru na poziomie
    100ppm czyli 0,01%.
    Oznacza to oczekiwaną przez Ciebie dokładność 1ms przy pomiarze odcinka
    czasu do 10s.
    Z pewnym wysiłkiem można uzyskać 10ppm (0,001%) czyli dokładność 1ms przy
    pomiarze odcinka czasu do 100s.
    Dla każdego procesora/mikrokontrolera taki pomiar to żaden problem, ale dla
    komputera to problem bo system operacyjny przeszkadza.
    Bramkę da się zrobić z diody nadawczej podczerwieni i fotodiody (na
    przeciwko siebie lub po jednej stronie i odblask z drugiej).
    Jeśli obie bramki byłyby identyczne i wprowadzały takie samo opóźnienie w
    odczycie momentu przecięcia bramki przez pojazd to to ich opóźnienie by się
    kompensowało nie wprowadzając dodatkowego błędu do pomiaru.
    P.G.