eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPorównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. › Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
  • Data: 2014-10-21 22:09:13
    Temat: Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 Oct 2014, Witolko wrote:

    > Ciekawy artykuł, szczególnie dla kierowców jeżdżących w Niemczech.
    > Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech:
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16830728,Dlaczeg
    o_Niemcy_maja_lepsze_przepisy_drogowe_.html?utm_sour
    ce=agora&utm_medium=nlt&utm_campaign=wyborczabiz

    "Mandat grozi też za zbyt opieszały powrót na prawy pas
    po zakończeniu wyprzedzania"

    Tak przy okazji, gdzieś tam odłożyłem ad acta i chyba zapomniałem
    o "proCavallinowym" wniosku z Konwencji Wiedeńskiej - bo tak wychodzi
    z jej literalnej treści.
    Wyprzedzający nie może "czekać na następne wyprzedzanie" jeśli utrudnia
    to wyprzedzanie przez szybszy pojazd.
    Dura lex sed lex - jest luka, ma zjechać.
    Drugi lex jest taki, że luka musi mieć 2x odstęp bezpieczny plus
    długość samochodu :>, nie można żądać wciśnięcia się "bo tamten
    zostawił odstęp całe 10m"!

    Za to:
    "straciłem prawo jazdy na miesiąc" skutecznie temperuje tych
    "bardziej wyprzedzających" :>, przy okazji zbliżając się do wersji
    "karania od najmniejszej jednostki" (znaczy nie nic, nic, nic,
    zabranie całkowite jak w .pl, tylko po trochu, coraz więcej).

    A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty wszystkim
    geniuszom, twierdzącym że "pił raz to musi alkoholik".
    Nie wspominając o 1,6 promila dla rowerzystów :>
    (raczej na trójkołowcu :P)

    No i odstęp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy
    linijki w oczach ;)
    Przy "zwykłych" 90km/h 45 metrów, też nie tak mało.

    pzdr, Gotfryd