eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPorównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. › Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
    Date: Thu, 23 Oct 2014 03:58:58 +0200

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .
    On Wed, 22 Oct 2014, J.F. wrote:

    > W konwencji jest wyraźny zapis "priorytetu" zwolnienia drogi dla
    >szybszego od "pozostania celem zjechania".
    > Warunkiem o którym zapomniałem wspomnieć jest wyprzedzanie na
    >"swojej" połowie jezdni (dwukierunkowej).

    To sie autostrada nie kwalifikuje ... ale chyba nie ma takiego zapisu.

    >https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infr
    astruktura-rowerowa_3000//documents/konwencja_wieden
    ska.pdf
    >+++
    >Na jezdniach majšcych co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone
    >do ruchu w kierunku jego jazdy kierujšcy, w razie potrzeby podjęcia
    >nowego manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajęciu
    >pozycji okreoelonej w artykule 10 ustępie 3 niniejszej konwencji,

    tylko ze 10.3 to "jazda przy krawedzi jezdni odpowiadajacej ruchowi,
    co bym rozumial ze "jak kierowca chce ponownie wyprzedzac zaraz po
    zjechaniu na prawy pas ..."

    >może - dla wykonania tego manewru
    >i pod warunkiem upewnienia się,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >że to nie narazi na
    >większe
    ^^^^^^^
    >utrudnienie kierujšcych szybszymi pojazdami jadšcymi za nim -
    >pozostać
    >na pasie ruchu zajętym przez niego podczas pierwszego wyprzedzania.

    ... cos tu nie pasuje. Oryginal
    5. (a) On carriageways with at least two lanes reserved for traffic
    moving in

    the direction in which he is proceeding, a driver who should be
    obliged,

    immediately or shortly after moving back to the position prescribed by
    Article 10,

    paragraph 3, of this Convention, to overtake again may, in order to
    perform that

    manoeuvre, and provided he makes sure he can do so without undue
    inconvenience to

    the drivers of faster vehicles approaching from behind, remain in the
    lane he has

    occupied for the first overtaking manoeuvre.

    tez niewyrazny, ale mniej. Sprawdzic francuski ?

    >IMVHO przychylić się można do wyrażonego tu kiedyś "zdjęcia nogi
    > z gazu" jako "mniejszego utrudnienia", dopuszczalnego znaczy.

    > Tyle to nawet na "niemiecką normę" wystarcza, więc tłumaczenia nie
    > ma.
    > Dlatego wspomniałem :) że "przepis jest".

    Oj .... w tym przypadku moze narazic sie na wieksze niewygody niz ten
    z tylu :-P

    Za to - odkrylem art 14
    1. Każdy kierujący, który zamierza wykonać manewr, taki jak wyjechanie
    z rzędu pojazdów stojących

    na postoju lub wjechanie do niego, skręcenie w prawo lub w lewo na
    jezdni, w szczególności w celu

    zmiany pasa ruchu, skręcenie w lewo lub w prawo na inną drogę lub do
    posiadłości przylegającej do

    drogi, nie powinien rozpoczynać tego manewru bez uprzedniego
    upewnienia się, że może to uczynić bez

    narażenia na niebezpieczeństwo innych użytkowników drogi jadących za
    nim lub przed nim albo mających

    go wyminąć, z uwzględnieniem ich pozycji na jezdni, kierunku ruchu i
    szybkości.

    Ale tez niewyraznie napisany i Cavallino nie moze sie nim podeprzec
    solidnie :-)

    >Pamiętam.
    >Ale u nas narzekania są na kapeluszników jeżdżaych po mieście "50" :P
    >a nie na prędkości na autostradach.

    Po miescie to patrz art 10.6 - nie uwaza sie za wyprzedzanie ... i
    widac ze dla autorow calkiem normalne jest, ze w gestym ruchu jedzie
    sie wszystkimi pasami, a nie przy prawej krawedzi.

    J.