eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. › Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Date: Mon, 16 Jan 2012 13:38:17 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 41
    Message-ID: <s...@p...homelinux.net>
    References: <s...@p...homelinux.net>
    <jf17gr$5hd$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.104.50.68
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1326721097 8015 193.104.50.68 (16 Jan 2012 13:38:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Jan 2012 13:38:17 +0000 (UTC)
    X-OS: Debian GNU/Linux 3.1
    X-EKG: 832814
    X-Editor: VIM - Vi IMproved 6.3
    X-User: wielki_elektronik12
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (pl-1.4.3) (Linux/2.6.32-5-686 (i686))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427089
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia (Mon, 16 Jan 2012 14:07:55 +0100) ktos podajacy sie za BartekK
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > W dniu 2012-01-16 11:41, Piotr Klimek pisze:
    >> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie gazem
    >> konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec, skrecic
    >> lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu zblizac
    >> sie do kraweznika?
    > Zmianą biegów się dużo nie przejmuj, niech sobie zmienia jak chce, te
    > współczesne automaty nie są ani tak szybkie by przełączać się zaraz, ani
    > tak głupie by lecieć do najwyższego biegu przy braku przyczepności.
    > A nawet jak sobie poleci - to żadna różnica, napędza cię moment
    > obrotowy, a nie biegi, a moment w automacie jest ładnie wygładzony przez
    > sprzęgło hydrokinetyczne.
    > Mi się wydaje (z praktycznych zdarzeń, również FWD, ale nie automat,
    > zresztą w manualu też niezbyt jest czas szukać biegu jak się nagle
    > jedzie na wprost), że trzeba by:
    >
    > - próbować odzyskać przyczepność, choćby kosztem wyprostowania kół
    > choćby na chwilę, a potem płynnie skręcać do momentu tracenia
    > przyczepności. W najgorszym wypadku zamiast wyrżnąć na wprost w
    > krawężnik - otrzesz się o niego bokiem, ale już skręcając, więc straty
    > mniejsze, bo główna energia nie w tym kierunku.
    >
    > - próbować odzyskać przyczepność operując tym gazem, ale nie puszczając
    > go całkiem - przy małych prędkościach (i bez włączonego trybu sport,
    > jeśli jest) automat nie będzie miał "lock" na sprzęgle, więc uślizg
    > sprzęgła będzie ładnie pochłaniał różnicę między obrotami silnika i kół,
    > pod warunkiem że nie przesadzisz z gazem w jedną lub drugą stronę.
    > Chodzi o to, by koła ci się nadal kręciły z podobną prędkością co
    > podłoże pod nim - wtedy złapiesz pczyczepność łatwiej, niż kopiąc w
    > miejscu, lub sunąc zablokowanymi.

    Dzieki za analize, w takim razie bede musial zabrac pare pacholkow na
    osniezony placyk i kombinowac - moze jednak da sie cos wykombinowac
    zamiast zdrowasiek :)

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: