eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 212

  • 1. Data: 2012-01-16 11:41:44
    Temat: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Hej,
    Jest sobie Citroen C5 kombi, samochod stosunkowo duzy i ciezki. W dodatku
    wyposazony w automatyczna skrzynie biegow, oraz reczny dzialajacy na kola
    przednie. Z elektronicznych pomagaczy ma tylko ABS.

    Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
    szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
    kraweznika?

    W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
    recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
    granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.

    Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie gazem
    konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec, skrecic
    lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu zblizac
    sie do kraweznika?


    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02


  • 2. Data: 2012-01-16 12:15:19
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Piotr Klimek wrote:

    > Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie
    > gazem konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec,
    > skrecic lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony
    > ABSu zblizac sie do kraweznika?

    Juz chyba lepiej wyprostowac kola w strone kraweznika i na chwile
    odpuscic hamulec tuz przed najechaniem na niego.
    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl


  • 3. Data: 2012-01-16 12:21:13
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 16 Jan 2012 11:15:19 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Rafał Grzelak
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie
    >> gazem konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec,
    >> skrecic lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony
    >> ABSu zblizac sie do kraweznika?
    >
    > Juz chyba lepiej wyprostowac kola w strone kraweznika i na chwile
    > odpuscic hamulec tuz przed najechaniem na niego.

    Ok, ale to jest kwestia minimalizowania skutkow kolizji, a ja bym chcial
    wiedziec czy jest jakas metoda, zeby w takim przypadku do kolizji w ogole
    nie dopuscic.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02


  • 4. Data: 2012-01-16 12:21:34
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: "Agent" <w...@o...eu>


    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
    news:slrn.pl.jh7vn3.1ak.usenet@piko.homelinux.net...
    > Hej,
    > Jest sobie Citroen C5 kombi, samochod stosunkowo duzy i ciezki. W dodatku
    > wyposazony w automatyczna skrzynie biegow, oraz reczny dzialajacy na kola
    > przednie. Z elektronicznych pomagaczy ma tylko ABS.
    >
    > Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie
    > zbyt
    > szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone
    > zewnetrznego
    > kraweznika?
    >
    > W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
    > recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
    > granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.
    >
    > Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie gazem
    > konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec, skrecic
    > lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu zblizac
    > sie do kraweznika?
    >
    >
    Wcisnąć gaz i hamulec jednocześnie. Wtedy tylne koła będą hamowane bardziej
    niż przednie i auto zarzuci tyłem jesli o to Ci chodzi


  • 5. Data: 2012-01-16 12:22:06
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-16 12:15, Rafał Grzelak wrote:
    > Piotr Klimek wrote:
    >
    >> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie
    >> gazem konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec,
    >> skrecic lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony
    >> ABSu zblizac sie do kraweznika?
    >
    > Juz chyba lepiej wyprostowac kola w strone kraweznika i na chwile
    > odpuscic hamulec tuz przed najechaniem na niego.

    W zasadzie, wolny czas w trakcie zbliżania do krawężnika wykorzystać na
    3 zdrowaśki... a nóż pomogą :-)

    Umiejętnie operując lewą nogą _może_ by Ci się udało wywołac
    nadsterowność, choć najpewniej warunki i sprytny francuz nie pozwolą...

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 6. Data: 2012-01-16 12:52:42
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 16 Jan 2012 12:21:34 +0100) ktos podajacy sie za Agent
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie gazem
    >> konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec, skrecic
    >> lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu zblizac
    >> sie do kraweznika?
    >>
    >>
    > Wcisnąć gaz i hamulec jednocześnie. Wtedy tylne koła będą hamowane bardziej
    > niż przednie i auto zarzuci tyłem jesli o to Ci chodzi

    Jestem prawie pewny, ze wcisniecie na raz obudwu pedalow nie dziala.
    Testowalem to przy probie wyjazdy z zaspy, gdy pod jednym kolem mialem lod
    a pod drugim snieg. Chcialem hamulcem zasymulowac szpere i z tego co
    pamietam to elektronika nie pozwalala na taka akcje. W tym samochodzie
    pedal gazu jest potencjometrem.

    Sprawdze to przy okazji na jakims wiekszym parkingu. Dzieki.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02


  • 7. Data: 2012-01-16 12:55:11
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 16 Jan 2012 12:22:06 +0100) ktos podajacy sie za Marcin 'Yans' Bazarnik
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >>> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie
    >>> gazem konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec,
    >>> skrecic lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony
    >>> ABSu zblizac sie do kraweznika?
    >>
    >> Juz chyba lepiej wyprostowac kola w strone kraweznika i na chwile
    >> odpuscic hamulec tuz przed najechaniem na niego.
    >
    > W zasadzie, wolny czas w trakcie zbliżania do krawężnika wykorzystać na
    > 3 zdrowaśki... a nóż pomogą :-)

    Ale hamulec lepiej trzymac wcisniety i probowac sterowac przy pomocy ABSu,
    czy lepiej puscic gaz i starac sie manewrowac tylko kierownica?

    > Umiejętnie operując lewą nogą _może_ by Ci się udało wywołac
    > nadsterowność, choć najpewniej warunki i sprytny francuz nie pozwolą...

    Lewa noga moze by zadzialala przy wiekszych predkosciach niz 30km/h, ale
    sprobuje cos pokombinowac przy okazji.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02


  • 8. Data: 2012-01-16 13:07:35
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-16 12:55, Piotr Klimek wrote:
    > Dnia (Mon, 16 Jan 2012 12:22:06 +0100) ktos podajacy sie za Marcin 'Yans' Bazarnik
    > wyklawiaturowal co nastepuje:
    >
    >>>> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie
    >>>> gazem konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec,
    >>>> skrecic lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony
    >>>> ABSu zblizac sie do kraweznika?
    >>>
    >>> Juz chyba lepiej wyprostowac kola w strone kraweznika i na chwile
    >>> odpuscic hamulec tuz przed najechaniem na niego.
    >>
    >> W zasadzie, wolny czas w trakcie zbliżania do krawężnika wykorzystać na
    >> 3 zdrowaśki... a nóż pomogą :-)
    >
    > Ale hamulec lepiej trzymac wcisniety i probowac sterowac przy pomocy ABSu,
    > czy lepiej puscic gaz i starac sie manewrowac tylko kierownica?

    Tak operować gazem i kierownicą aby starać się odzyskać sterowność. A
    najlepiej, jak już wiesz, że zbliżasz się do zakrętu zbyt szybko to
    starać się ustawić samochód bokiem przed zakrętem.

    >> Umiejętnie operując lewą nogą _może_ by Ci się udało wywołac
    >> nadsterowność, choć najpewniej warunki i sprytny francuz nie pozwolą...
    >
    > Lewa noga moze by zadzialala przy wiekszych predkosciach niz 30km/h, ale
    > sprobuje cos pokombinowac przy okazji.

    Może pomóc odzyskać sterowność - być może uzyskać nadsterowność ponieważ
    jest ślisko.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 9. Data: 2012-01-16 13:09:27
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-16 11:41:44 +0100, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:

    > Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
    > szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
    > kraweznika?

    Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
    przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)


    Ale najlepiej jest najpierw użyć właściwego biegu (tak, pamiętam, że
    pisałeś o automatycznej skrzyni biegów), a potem rozsądnej prędkości na
    ośnieżonej osiedlowej drodze...

    --
    Bydlę


  • 10. Data: 2012-01-16 13:23:30
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-16 13:07, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    > On 2012-01-16 12:55, Piotr Klimek wrote:
    >> Dnia (Mon, 16 Jan 2012 12:22:06 +0100) ktos podajacy sie za Marcin
    >> 'Yans' Bazarnik
    >> wyklawiaturowal co nastepuje:
    >>
    >>>>> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie
    >>>>> gazem konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec,
    >>>>> skrecic lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony
    >>>>> ABSu zblizac sie do kraweznika?
    >>>>
    >>>> Juz chyba lepiej wyprostowac kola w strone kraweznika i na chwile
    >>>> odpuscic hamulec tuz przed najechaniem na niego.
    >>>
    >>> W zasadzie, wolny czas w trakcie zbliżania do krawężnika wykorzystać na
    >>> 3 zdrowaśki... a nóż pomogą :-)
    >>
    >> Ale hamulec lepiej trzymac wcisniety i probowac sterowac przy pomocy
    >> ABSu,
    >> czy lepiej puscic gaz i starac sie manewrowac tylko kierownica?
    >
    > Tak operować gazem i kierownicą aby starać się odzyskać sterowność. A
    > najlepiej, jak już wiesz, że zbliżasz się do zakrętu zbyt szybko to
    > starać się ustawić samochód bokiem przed zakrętem.

    A jak już wszytko zawiedzie to jednak użyć ABS'u, który jest najlepszym
    rozwiązaniem w tym wypadku.

    A jeszcze lepiej sprawdzić to w rzeczywistych warunkach i udać się na
    matę poślizgową, ewentualnie przetestować na jakimś ośnieżonym parkingu.
    Wówczas może się okazać, że świat teoretyków pms'u a rzeczywisty to
    zupełnie inne bajki.

    A.

strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 20 ... 22


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: