  • Data: 2016-12-04 08:37:38
    Temat: Re: Posluchajta ... art. 17.2.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.12.2016 o 02:00, Budzik pisze:

    > A z drugiej strony masz rowerzyste poruszajacego sie po chodniku z duza
    > predkoscią.
    > Macie oczywiście rację, ze równie dobrze moglaby być wina Zenka, duzo
    > zalezy od okolicznosci. Na pewno sprawa nie jest jednoznaczna.

    Zasadniczo dziwię się, że policjanci wyszli poza schemat i nie przyznali
    mandatu Zenkowi. W sądzie może być różnie - należy też wziąć pod uwagę,
    że sąd będzie miał zeznania dwóch stron a nie tylko Zenka, być może
    jakieś nagranie CCTV.

    A tak po ludzku - jak jedzdziłem dużo rowerem (tak po 3kkm na sezon) to
    oczywiście zdarzało mi się pojechać chodnikiem (sporadycznie, częściej
    jezdnią jak była ścieżka - nie mylić z _drogą_ dla rowerów) i po prostu
    wtedy wiedziałem, że jestem tam gościem, więc zachowywałem się
    adekwatnie do tego. Więc tak po ludzku to dla mnie wina roweranta.

    BTW - kilka lat temu pytałem o podobną sytuację - widziałem jak kolo
    przeleciał tak ponad trzy dyszki chodnikiem (wiem, że zaraz się trafi
    ktoś kto powie że nie mam redaru, ale jak już piałem wtedy sporo robiłem
    na rowerze, więc zdanie co do prędkości podtrzymuje). Ja wtedy
    _wychodziłem_ z brami i niewiele brakowało. Pytałe o to, co by było
    gdybym go zdiął samochodem na drodze wewnętzrnej chwilę wcześniej
    (widoczność zerowa, bo płot od budowy). Wyszło, że zalezy czy bym
    wyjeżdzał, czy wjeżdzał;)
    Shrek