  • 1. Data: 2015-05-10 10:00:29
    Temat: Postęp w komputerach - wstrzymany
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Oglądam sobie cenniki komputerowe i ze zdumieniem stwierdziłem, ze
    sprzęt, który kupowałem ostatnio ze 2 lata temu - ciągle jest w
    sprzedaży i do tego jest DROŻSZY! No, no. Nowe karty graficzne nie
    przyspieszyły prawie, nowe procesory - w zasadzie też.

    Czy producenci nie są zawaleni swoim towarem? Na allegro niewiele ofert
    sprzętu używanego średniej klasy - i nie ma się co dziwić: po co
    sprzedać używkę, skoro nic ma na co wymienić.

    To może teraz wrócą czasy, gdy zacznie się optymalizować kody programów?
    Oby...

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-05-10 11:37:26
    Temat: Re: Postęp w komputerach - wstrzymany
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
    > Oglądam sobie cenniki komputerowe i ze zdumieniem stwierdziłem, ze sprzęt,
    > który kupowałem ostatnio ze 2 lata temu - ciągle jest w sprzedaży i do tego
    > jest DROŻSZY!

    a po ile dolar?

    > Nowe karty graficzne nie przyspieszyły prawie, nowe procesory - w zasadzie
    > też.

    bzdura

    GeForce GTX 770 (TDP 230W, 3D Mark 11 9700, maj 2013, sugerowana cena w dniu
    premiery $399) vs GeForce GTX 970 (TDP 148W, 3D Mark 11 14174, wrzesien 2014,
    sugerowana cena w dniu premiery $329)

    --
    http://db.org.pl/

  • 3. Data: 2015-05-10 12:13:51
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-05-10 o 10:00, Marcin N pisze:
> [...]
    > sprzedaży i do tego jest DROŻSZY! No, no. Nowe karty graficzne nie
    > przyspieszyły prawie, nowe procesory - w zasadzie też.

    Karty graficzne przyspieszyły ale karty i procesory raczej zmniejszyły
    pobór mocy szczególnie te od INTEL-a i NVIDIA.

    miab

  • 4. Data: 2015-05-10 13:03:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-10 o 12:13, miab pisze:

    > Karty graficzne przyspieszyły ale karty i procesory raczej zmniejszyły
    > pobór mocy szczególnie te od INTEL-a i NVIDIA.

    Tak, Nwidia miała problem z mocą. Radeony kilka lat temu już były
    znacznie ergonomiczniejsze. Dobrze, że w końcu NVidia też popracowała
    nad tym.

    --
    MN

  • 5. Data: 2015-05-10 15:54:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 May 2015 10:00:29 +0200, Marcin N napisał(a):

    > e i ze zdumieniem stwierdziłem, ze
    > sprzęt, który kupowałem ostatnio ze 2 lata temu - ciągle jest w
    > sprzedaży i do tego jest DROŻSZE
    Mnie to najbardziej wnerwia że dyski SSD 64 GB jak 3 lata temu były po
    100 zł tak i teraz są... (z drugiuej ręki of course)
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 6. Data: 2015-05-10 19:41:49
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    > To może teraz wrócą czasy, gdy zacznie się optymalizować kody programów?
    > Oby...

    nie kompromituj się Panie Kolego...

    technologia dobiła do kresu możliwości, ścieżka ma szerokość kilku
    odległości międzyatomowych... czego Ty się spodziewasz?

    rozwiązaniem stosowanym przez wolną europę w tej sytuacji jest
    propaganda... to o tym zdaniu wyżej...

    ciekawe, czy masz tego świadomość, czy powtarzasz po tvn-ie...

  • 7. Data: 2015-05-11 10:47:59
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-05-10 o 10:00, Marcin N pisze:

    > To może teraz wrócą czasy, gdy zacznie się optymalizować kody programów? Oby...

    Też o tym marzę.

    Ja sprawdzam postęp po wydajności topowego procesora na rynek komercyjny.
    Czyli powiedzmy i7 2600k wprowadzono na rynek na początku roku 2011.
    Dzisiaj, po czterech latach, jego następca 4770k jest wydajniejszy o 24%.
    24% przez 4 lata. Mogło być lepiej jak dla mnie.

    --

    SUPERMICRO 2x Intel Xeon E5-2695v2 24C/48T | 64GB RAM | GTX780

  • 8. Data: 2015-05-11 10:55:53
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    robot wrote:

> [...]
    > Dzisiaj, po czterech latach, jego następca 4770k jest wydajniejszy o 24%.
    > 24% przez 4 lata. Mogło być lepiej jak dla mnie.

    Niedawno czytałem w poważnej gazecie, że prawo Moora cały czas się
    sprawdza przez ostatnie 30 lat. Czyli co roku moc obliczeniowa do
    kupienia za $1 powinna się podwajać. Potem prawo Moora zostało
    skorygowane, że nie co roku, tylko co kilka lat.
    Ale wracając do meritum - być może faktycznie przyrost mocy
    obliczeniowej przeciętnych komputerów, pojemności typowych dysków jest
    ostatnio wolniejszy, bo nie bardzo wiadomo, do czego miałaby służyć ta
    wydajność. Oprogramowanie biurowe i internet działa już całkiem
    sprawnie. Wideo HD i zdjęcia wysokiej rozdzielczości działają bez
    zacięć. Tylko w grach zawsze można chcieć więcej, ale gracze to
    mniejszość, a poza tym do gier są specjalizowane konsole, które robią to
    lepiej.

  • 9. Data: 2015-05-11 11:53:29
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "robot" <r...@o...pl> wrote in message news:mipqc0$bbr$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    > Dzisiaj, po czterech latach, jego następca 4770k jest wydajniejszy o 24%.
    > 24% przez 4 lata. Mogło być lepiej jak dla mnie.

    to ze marketoidy decyduja o tym ze topowym zwyklym modelem jest 4770k nie
    skresla bynajmniej postepu pod postacia i7-5960X czy serwerowych xenonow
    np. E7-8890 v3

    poprostu producent stwierdzil ze w tym momencie nie warto jeszcze takich
    rzeczy jak 18 rdzeni na rynek konsumencki pchac, bo szczerze mowiac - po co?

    --
    http://db.org.pl/

  • 10. Data: 2015-05-11 15:14:06
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    używanego średniej klasy - i nie ma się co dziwić:
    > po co sprzedać używkę, skoro nic ma na co wymienić.

    Cos w tym jest, bo za każdym razem, kiedy zajdę np. do takiego RTV Euro AGD, to tam
    ciągle te same laptopy,
    już nie mogę na to patrzeć i przestałem tam chodzić. Zajrzę za 3 miesiące, może
    będzie coś nowego.

    --
    Pzdr.
    Marek