    From: "Maurycy123" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Potrzebny przekaznik, stycznik lub inne ustrojstwo ;-)
    Date: Sun, 14 Nov 2010 17:32:00 +0100

    A co Ci da taki stycznik ?

    Stycznik to faktycznie armata na komara.

    Po pierwsze trzeba wiedzieć jak ta instalacja jest wykonana i jak wygląda
    sterowanie.

    To jest wiadome.

    Jezeli współpracuje ona z wyłącznikami bistabilnymi i sterowanie działa na
    230V to wystarczą dowolne porzekaźniki lub styczniki np. zwykły przkeźnik 4
    stykowy R-15. Trzeba by założyć 5 takich przekaźników.
    Jezlei jednak są założone wyłączniki monostabilne to zakłądanie przekaźników
    nic nie da. Po pierwsze potrzebne by były przkaźniki bistabilne, aby
    realizować podstawową funkcję załącz-wyłącz oraz dodatkowe przekaźniki
    robiące obejście.

    Wlasnie o liczbe przekaznikow chodzilo. Czym mniej tym lepiej.
    Ze sterownika wychodza sygnaly ktore nalezy zdublowac. Reszt nieistotna.

    Ale zakup 20 szt przekaźników bistabilnych to bezsens, bo chyba taniej
    bedzie kupić drugi PLC i zamontować go równolegle, dodając tylko
    przekaźniki, którymi się przełączy wszystkie obwody na drugi sterownik.
    Tylko po co zakładać z góry, że sterownik sobie "zrobi wolne" ?
    Trzeba dobrać taki sterownik, który nie będzie sobie "robił wolnego".

    Po co kupowac drugi sterownik ja trzeba by bylo kupowac przekazniki do
    przelaczenia wszystkich obwodow?

    Twoje pytanie jednak bardziej mi przypomina takie działanie zgodnie z
    przysłowiem "uczył Marcin, Marcina ...".
    Kolega przecież wykonał cała instalację i piszesz, że wie jak sobie poradzić
    w razie czego. Tak więc widać, że się zna na automatyce i elektryce.
    Ty natomiast pytasz o takie pierdoły jak przekaźniki próbując doradzać
    koledze.

    To kolega zglosil sie do mnie nie ja do niego.

    Sam nie wiesz czy potrzebujesz przekaxników, czy też tranzystorów,
    nie wiesz jak to podłączyć, czy działa na 230V czy też na niżesz napięcie,
    jak są sterowane obwody elektryczne itd.

    Sam nie znam wszystkich szczegolw. Nie zajmowalem sie takimi rzeczami.
    Co nie znaczy, ze nie moge zapytac.

    Czy aby nie chcesz być "bardziej papieski od papieża" ?
    Aby móc doradzać innym trzeba mieć wiedzę w tym temacie i wiedzieć jak ukłąd
    jest zbudowany oraz w jaki sposób funkcjonuje.

    Dostalem zapytanie na temat przekaznika wielostykowego. Potem powiedzial mi
    do czego to potrzebuje.
    Wiec nie mam zamiaru byc "bardziej papieski".

    Dla Ciebie jest to "wróżenie z fusów", tym bardziej dla nas, kiedy nawet nie
    potrafisz nam przedstawić założeń projektowych.

    Masz racje. Wiecej tego nie zrobie. Bede sobie cicho czytal grupy i sie nie
    odzywal.
    Odpowiedzi bede sobie szukal na Wikipedi ;-)

    Pozdrawiam.
    Maurycy123.