  • 1. Data: 2010-11-13 11:45:57
    Temat: Potrzebny przekaznik, stycznik lub inne ustrojstwo ;-)
    Od: "Maurycy123" <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    Znajomy zrobil sobie inteligentny dom. Wszystko na sterowniku. Szmery bajery
    itp.
    Problem w tym, ze sterownik moze czasami sobie zrobic "wolne".
    Nie chodzi o brak zasilania ale o zabezpieczenie na wszelki wypadek.
    Znajomy poradzi sobie z awaryjnym otwarciem zaluzji, jego zona juz nie.
    Potrzebne jest podanie sygnalu na ok 20 stykow omijajac sterownik.
    Szukalem jakiegos przekaznika lub stycznika z wieloma stykami.
    Nic takiego nie znalazlem. A moze zle szukalem?
    Nie musi miec tyle stykow jednoczesnie. Noga byc 2 przekazniki lub
    styczniki.
    Mozna by uzyc tranzystorow ale chodzi o gotowe rozwiazanie.
    Chyba ze cos takiego na tranzystorach istnieje.
    Macie jakies pomysly?

    Pozdrawiam.
    Maurycy123.

  • 2. Data: 2010-11-13 11:52:46
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-13 12:45, Maurycy123 pisze:
> [...]
    > styczniki.
    > Mozna by uzyc tranzystorow ale chodzi o gotowe rozwiazanie.
    > Chyba ze cos takiego na tranzystorach istnieje.

    A laske robi?

  • 3. Data: 2010-11-13 12:10:45
    Od: "Kabelek" <k...@g...de>

> [...]
    > Nie chodzi o brak zasilania ale o zabezpieczenie na wszelki wypadek.
    > Znajomy poradzi sobie z awaryjnym otwarciem zaluzji, jego zona juz nie.

    A nie ma on normalnych przełączników ściennych przy każdym oknie?

  • 4. Data: 2010-11-13 12:14:27
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > Problem w tym, ze sterownik moze czasami sobie zrobic "wolne".
    > Nie chodzi o brak zasilania ale o zabezpieczenie na wszelki wypadek.

    Przed czym?

    > Potrzebne jest podanie sygnalu na ok 20 stykow omijajac sterownik.

    Na wypadek uszkodzenia sterownika?

    > Szukalem jakiegos przekaznika lub stycznika z wieloma stykami.

    > Mozna by uzyc tranzystorow ale chodzi o gotowe rozwiazanie.

    To ma przełączać napięcie stałe?
    Wtedy wystarczą diody.

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2010-11-13 12:24:18
    Od: "Maurycy123" <m...@p...onet.pl>

    A laske robi?

    1. Od tego ma zone.
    2. Temu panu juz dziekujemy.

  • 6. Data: 2010-11-13 12:26:48
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Maurycy123 wrote:

    > Znajomy poradzi sobie z awaryjnym otwarciem zaluzji, jego zona juz nie.

    Miałem przypadek w takim "inteligentnym" domu - po chwilowym zaniku
    zasilania, w biały dzień nagle zapadły egipskie ciemności. Fajne uczucie
    przez te kilka sekund dopóki nie załapiesz co się stało ;)

    Mirek.

  • 7. Data: 2010-11-13 12:27:11
    Od: "Maurycy123" <m...@p...onet.pl>

    A nie ma on normalnych przełączników ściennych przy każdym oknie?

    Widocznie nie.
    Przeprowadzilem wlasnie konsultacje z dawnym znajomym.
    Najprostsze rozwiazania za najlepsze.
    Wystarcza zwykle diody prostownicze ;-)

    Pozdrawiam.
    Maurycy123.

  • 8. Data: 2010-11-13 12:30:37
    Od: "Maurycy123" <m...@p...onet.pl>

    > Potrzebne jest podanie sygnalu na ok 20 stykow omijajac sterownik.

    Na wypadek uszkodzenia sterownika?

    Dokladnie.

    > Szukalem jakiegos przekaznika lub stycznika z wieloma stykami.

    > Mozna by uzyc tranzystorow ale chodzi o gotowe rozwiazanie.

    To ma przełączać napięcie stałe?
    Wtedy wystarczą diody.

    To wlasnie podpowiedzial mi kolega.
    Najprostsze rozwiazania sa najskuteczniejsze ;-)

    Pozdrawiam.
    Maurycy123.

  • 9. Data: 2010-11-13 15:05:22
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Problem w tym, ze sterownik moze czasami sobie zrobic "wolne".

    No i to jest błąd w założeniach. Właśnie dlatego nie stosuje się do takich
    instalacji chińskiego badziewia z WIN CE na pokładzie, tylko
    solidne (drogawe) produkty. Takie instalacje - jeśli ktoś nie chce,żeby
    sterowanie poszło w krzaki, robi się np. na CRESTRONIE,
    albo CUE - i toto działa całymi latami bez jednego zawieszenia. Pomijąjąc
    oczywiście zanik zasilania, ale na to żaden trick nie pomoże.
    Oczywiście poza backupem zasilania...

  • 10. Data: 2010-11-13 15:49:02
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Sens jest niemal żaden.
    Jeśli nie wystąpi wyłączenie zasilania, sterownik nie może się zawieszać.
    Aby tak było najlepiej jak jego program jest pisany w postaci zwartej:
    - im krótszy tym lepszy
    - w assemblerze, choć C i BASICA też nie bym był przeciwnikiem, ale Javy
    wrogiem.
    Koniecznie musi być włączony watchdog w mikrokontrolerze.

    Montowanie dodatkowych wyłaczników przez diody zakłada,
    że napięcie będzie dostępne.
    Jeśli jest napięcie - sprzęt ma działać bez zawieszania!

    Jeśli uszkodzi się sterownik i będzie ciemno, to ten jeden raz,
    żona może pójść wcześniej spać.
    Chyba kolega nie zakłada, że montując nowocześniejszy system,
    skazujemy się na ciągłe z nim kłopoty?

    To się nazywa projekcja problemów z samochodami na dom.
    Zła konstrukcja instalacji samochodowych, powoduje, że ludzie
    jadą ze swoimi wozami do elektronika samochodowego na "Bosha",
    coby im powiedział jaki jest problem w ich błędnie zaprojektowanej
    instalacji samochodowej.
    Co oczywiście nie rozwiązuje najczęściej ich problemów, ale uszczupla ich
    portfel :-)
    S.