  • 1. Data: 2010-05-12 20:46:40
    Temat: Poząbkowana opona - jaka przyczyna?
    Od: Zefir <zefir77@spamerzy_precz_o2.pl>

    Szczauka.
    Przymierzam się do wymiany opon. Teraz mam Pilot Road 2CT w XX - przebieg
    ok. 24000km. Na przedniej do znacznika brakuje jakieś 2mm ale jako że tył
    wyzionął ducha to będę wymieniał obydwie. Na oponie przedniej czuć pod
    palcem schodki przy rowkach bieżnika. Teraz pytanie - jaka może być
    przyczyna? W łożysku główki ramy i w przednim kole brak luzów, motocykl
    prowadzi się stabilnie. Szukać jeszcze jakiejś przyczyny czy takie
    delikatne poząbkowanie opony przy tym , słusznym przecież, przebiegu jest
    normalne? Nie chciałbym załatwić za szybko nowych opon.

    --
    pzdr.
    zefir

  • 2. Data: 2010-05-12 20:56:44
    Temat: Re: Poząbkowana opona - jaka przyczyna?
    Od: Vir <a...@o...pl>

    Szukać jeszcze jakiejś przyczyny
    > czy takie delikatne poząbkowanie opony przy tym , słusznym przecież,
    > przebiegu jest normalne? Nie chciałbym załatwić za szybko nowych opon.

    http://www.opony.com.pl/encyklopedia/908_zabkowanie_
    opon.html

    --
    Vir
    Duża czarna bawarka i mała czarna japonka

  • 3. Data: 2010-05-12 20:57:14
    Od: Vir <a...@o...pl>

  • 4. Data: 2010-05-12 21:52:16
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Zefir" <zefir77@spamerzy_precz_o2.pl> napisał

    > Szukać jeszcze jakiejś przyczyny czy takie delikatne poząbkowanie opony przy
    > tym , słusznym przecież, przebiegu jest normalne? Nie chciałbym załatwić za
    > szybko nowych opon.

    Daj sobie spokoj. Zalozysz np D220 i pozabkuje sie po 5 tys km...
    Po takim przebiegu nie ma co zwracac uwagi na te zabki.
    Pozdr

    --
    Hinek
    F650 K750 i inne..

  • 5. Data: 2010-05-13 05:21:01
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Zefir pisze:
> [...]
    > czy takie delikatne poząbkowanie opony przy tym , słusznym przecież,
    > przebiegu jest normalne? Nie chciałbym załatwić za szybko nowych opon.

    dobrze pilnuj ciśnienia. ząbkowanie jest złe, ale niektóre opony mają do
    tego większą tendencję. np dunlopy.

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5

  • 6. Data: 2010-05-13 07:29:57
    Od: zuzka600f <z...@o...pl>

    Czesc :)
    On 13 Maj, 07:21, gildor <g...@N...gazeta.pl> wrote:
    > dobrze pilnuj ciśnienia. ząbkowanie jest złe, ale niektóre opony mają do
    > tego większą tendencję. np dunlopy.

    A dokladniej - Dunlopy serii D, chociaz w D220 bylo juz z tym calkiem
    niezle i sadze, ze zabkowanie ich raczej nie wynikalo z konstrukcji
    samych opon (chociaz byly moze wrazliwsze na nieprawidlowe ustawienia,
    zuzycie el. zawieszenia i nieprawidlowe cisnienie).
    RoadSmarty maja juz zupelnie inny bieznik - nie zabkuja ;)

    Pozdrawiam :)
    Tomek