  • Data: 2015-08-29 19:11:46
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-08-29 o 18:41, re pisze:

    > Użytkownik "Mario"

    > Podsumowałem znaczenie zawodu "informatyk". Nie zaakceptowałbym
    > sytuacji, gdy informatyk po studiach powiedziałby, że on nie potrafi
    > postawić jakiegoś systemu operacyjnego.
    > ---
    > Akurat informatyk w ogóle nie musi zajmować się systemami operacyjnymi.
    > To specjalizacja informatyki stosowanej. Może np programy pisać.

    Jeśli on pisze od 5 lat programy w Prologu czy zajmuje się SAP R3 to
    może faktycznie nikt od niego nie będzie oczekiwać, żeby potrafił
    instalować egzotyczny system operacyjny. Wymaga się od niego dużej
    wydajności w tym co najlepiej potrafi. Jednak człowiek, który dość
    niedawno skończył studia i nie został jeszcze wybitnym specjalistą w
    pisaniu w unikalnym języku, to powinien i zainstalować system i napisać
    jakiś krótki kod w C czy w JAVie, a także stworzyć jakąś bazę danych.

    > A co do informatyka w małej firmie to mogę sobie wyobrazić, że ta mała
    > firma zajmuje się np. programowaniem systemów SCADA :)
    > ---
    > I co ma programowanie do stawiania systemów operacyjnych ?

    To że ktoś w tej firmie instaluje system na którym oni łaskawie będą
    pisać i uruchamiać program do SCADY.

    --
    pozdrawiam
    MD