  • Data: 2015-09-01 20:55:56
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-09-01 o 12:53, Piotr Wyderski pisze:

    > A czemu się ma nie nadawać? Kwestia krzywej uczenia, więc ściślej:
    > nadawać dla kogo? Dla osoby z wykształceniem okołotechnicznym, czy
    > dla laika? Jak się TERAZ w desktopowym Linuksie np. nagrywa płytkę
    > ze zdjęciami? A jak się te zdjęcia zgrywa z aparatu Canon z
    > automatycznym sortowaniem do katalogów docelowych po dacie?
    > Na Windows to są dwa kliknięcia, a robiąca co trzeba aplikacja
    > do aparatu była na płytce CD. Tato umie takie rzeczy zrobić
    > na Windows -- czy na współczesnym Linuksie też równie łatwo
    > poradzi sobie ze zdjęciami wnuczki, bez serii mountów, ejectów
> [...]

    mojej mamie (60+, a raczej już 70-) postawiłem komputer z Linuxem,
    dokładniej Fedorą. Służy przede wszystkim do przeglądania internetu
    (www, poczta, kiedyś korzystała także z grup dyskusyjnych, teraz
    wszystko przeniosło się na fora), video rozmów z wnuczką, oglądania
    telewizji (poprzez tuner DVB-T + analogowy z kablówką), katalogowania i
    prostej obróbki zdjęć robionych kompaktowym Canonem. I nie ma z tym
    najmniejszych problemów. Z wirusami i innymi świństwami też nie. Jedyny
    problem, to już w zasadzie mój problem, który nazywa się czas życia
    danej wersji Fedory - raz do roku wypada zrobić upgrade do nowszej wersji.
    Ja osobiście korzystam głównie z Windowsa, ale od czasu do czasu Linux
    też jest z różnych względów odpalany.

    --
    Pozdr.
    Michał