  • 1. Data: 2013-12-16 10:51:44
    Temat: Re: Prad z wiatrakow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    /

    > 2. Pół metra CO2 to (przy założeniu stężenia 400ppm)
    > z grubsza kilometr atmosfery. (Beer-Lamber:)

    Ale kolega zmnierzyl pol metra powietrza.

    > bonus 3. Nawet jeśli transmitancja byłaby 0, to przecież
    > nie jest to szyba, tylko rozciągły ośrodek. Jeśli dana warstwa
    > zaabsorbuje promenowania, to również chętnie je promieniuje.
    > Tak więc ciepło nadal uciekałoby, tylko promenowanie byłoby kilka
    > razy absorbowane i emitowane po drodze.
    > Całość jest opisywana dosć skomplikowanym równaniem
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Radiative_transfer
    > ale zależność rozwiązania od stężania gazu nadal tam siedzi.

    Ale efekt pewnie ten sam - jesli pol metra absorbuje 60%, to wieksze
    stezenie w 50 km pewnie nie ma znaczenia. Nawet jesli powyzej 15km
    stezenie samego powietrza bardzo male.

    J.

  • 2. Data: 2013-12-16 11:02:15
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2013-12-16 10:51, J.F. wrote:

    > Ale kolega zmnierzyl pol metra powietrza.

    A to przepraszam.
    Tylko czemu wtedy pomiary całej atmosfery wykazują jednak
    transmitancję na kilkadziesiąt procent?

    > Ale efekt pewnie ten sam - jesli pol metra absorbuje 60%, to wieksze
    > stezenie w 50 km pewnie nie ma znaczenia. Nawet jesli powyzej 15km
    > stezenie samego powietrza bardzo male.

    Przeczytaj raz jeszcze tamtego posta. Wraz z linkami etc.

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2013-12-16 12:36:09
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-12-16 11:02, bartekltg pisze:

> [...]
    > transmitancję na kilkadziesiąt procent?

    > Przeczytaj raz jeszcze tamtego posta. Wraz z linkami etc.

    Pozostaje do wyjaśnienia pytanie dlaczego mechanizm "wielu szyb", który
    hipotetycznie działa w atmosferze, nie działa w moim laboratorium.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2013-12-16 12:37:59
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2013-12-16 12:36, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Pozostaje do wyjaśnienia pytanie dlaczego mechanizm "wielu szyb", który
    > hipotetycznie działa w atmosferze, nie działa w moim laboratorium.

    Nie rozumiem. Możesz wyjaśnić?

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2013-12-16 12:54:16
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2013-12-16 12:37, bartekltg wrote:

    > Nie rozumiem. Możesz wyjaśnić?

    Aj, olśniło mnie:)

    Po pierwsze, masz w tej komorze mało powietrza, wiec i emisyjność
    (tak to się nazywa) w tamtej częstości byłaby niewielka, a dla
    atmosfery o wielu szybach myślałem raczej o szerszym zakresie częstości
    jako "blokującym".

    Po drugie, takie moce będą mikroskopijne i oczywiśćie będą przesuwać
    dawać odpowiedź w innej częstotliwości.

    Żeby była jasność, takie całkowite odcięcie oczywiście bardzo utrudni
    ucieczkę ciepła i byłaby ona rzędy wielkości mniejsza. Chodziło mi tylko
    o to, że przez tą reemisję nadal byłbaby zależność od głębokości
    wnikania.

    BTW, ta komora naprawdę mierzyła takie transmitancje (60% w piku,
    98% w szerokim zakresie) dla _pojedyńczego_ przejścia przez komorę
    0.5m? Zawsze myślałem, że tam się ustawia lusterka i światło przelatuje
    wielokrotnie.

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2013-12-16 18:04:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-12-16 12:54, bartekltg pisze:

> [...]
    > 98% w szerokim zakresie) dla _pojedyńczego_ przejścia przez komorę
    > 0.5m? Zawsze myślałem, że tam się ustawia lusterka i światło przelatuje

    Kuweta ma 10 cm i lustra na końcach, światło przechodzi pięciokrotnie.
    Pomiar w stosunku do kuwety wypełnionej helem.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 7. Data: 2013-12-16 18:32:31
    Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:52af32b1$0$2156$65785112@news.neostrada.pl...

    > Kuweta ma 10 cm i lustra na końcach, światło przechodzi pięciokrotnie.
    > Pomiar w stosunku do kuwety wypełnionej helem.

    Te rzeczy mierzyl Tyndall (nastepca Faradaya). To labolatorium to najlepsza
    firma.
    Tylko para wodna sie nagrzewa sie w takiej szklarni.
    Zaden gaz sie nie nagrzewa.
    CO2 jest przebadane do spodu przez producentow laserow. Nie grzeje sie.

    CO2 jest dobrym wskaznikiem zuzycia paliw kopalnych. Ale do nich nalezy
    rowniez pruchnica.
    Zwiekszona liczba ludnosci sprawia ze wegiel z gleby idzie w powietrze.
    S*