eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC › Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Jakub Rakus <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Date: Thu, 25 May 2017 22:45:15 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 29
    Message-ID: <og7fos$gr1$1@node1.news.atman.pl>
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: staticline-31-182-81-149.toya.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1495745116 17249 31.182.81.149 (25 May 2017 20:45:16
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 25 May 2017 20:45:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.1.1
    In-Reply-To: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718398
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 24.05.2017 o 22:37, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Dostrzegam iż powszechnie stosuje się modulację PWM regulowania obrotów
    > silników wrzecion obrabiarek CNC. Stosuje się falowniki oraz silniki
    > elektryczne o mocach rzędu pralki by móc wyrzeźbić coś np. w miękkim
    > aluminium. Zastanawia mnie słuszność podejścia bez stosowania sprzężenia
    > zwrotnego. Otóż im mniejsze obroty regulowane za pomocą PWM tym mniejszy
    > jest również moment obrotowy silnika. Jeśli potrzebujemy frezować z
    > niską prędkością obrotową, a silnik małej mocy docelowo ma np. 12000
    > obr/min, to dajemy niskie wypełnienie sygnału. Przy takim podejściu
    > silnik zatrzymuje się od samego patrzenia na niego. Nadrabia się tą
    > utratę podnosząc moc silników do kilowatów.
    >
    > Jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii? Czy jest sens budować
    > cyfrowy stabilizator prędkości obrotowej silnika o mniejszej mocy czy
    > też zastosować standardowe podejście: wrzeciono napędzane kilowatami i
    > falownik do tego?
    >

    Tak sobie luźno pomyślałem - może zamiast falownika i silnika
    asynchronicznego dać silnik szeregowy i chopperem go popędzać - przy
    małych obrotach będzie miał bardzo duży moment, przy dużych - niewielki.
    I jeszcze można mu regulować prędkość osłabianiem pola wzbudzenia. Jak w
    lokomotywach ;)

    --
    Pozdrawiam
    Jakub Rakus

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: