    From: SnCu <t...@e...ca>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Date: Fri, 26 May 2017 16:55:57 +0200

    W dniu 2017-05-24 o 22:37, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Dostrzegam iż powszechnie stosuje się modulację PWM regulowania obrotów
    > silników wrzecion obrabiarek CNC. Stosuje się falowniki oraz silniki
    > elektryczne o mocach rzędu pralki by móc wyrzeźbić coś np. w miękkim
    > aluminium. Zastanawia mnie słuszność podejścia bez stosowania sprzężenia
    > zwrotnego. Otóż im mniejsze obroty regulowane za pomocą PWM tym mniejszy
    > jest również moment obrotowy silnika. Jeśli potrzebujemy frezować z
    > niską prędkością obrotową, a silnik małej mocy docelowo ma np. 12000
> [...]

    Chyba nie rozumiesz problemu. Jeśli potrzebujesz taktować silnik wysoką
    częstotliwością, żeby uzyskać 12 kRPM, to musi mieć on odpowiednio małą
    indukcyjność uzwojeń, bo inaczej indukcyjność zadziała jak filtr
    dolnoprzepustowy i będziesz mieć prąd stały a nie szybkozmiennny :)

    Natomiast mała indukcyjność = duża moc przy 50 Hz. Chyba o to chodzi z
    tym "podnoszeniem mocy"?

    Teraz robię przy silnikach SRHT (Slow Revolution High Torque) i tam jest
    ten sam problem, tylko że w drugą stronę.