    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Date: Thu, 1 Jun 2017 11:17:20 +0000 (UTC)
    <ogohnj$p02$1$gof@news.chmurka.net>
    <592fe1f8$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:

    > Wzór na współczynnik wypełnienia, wykres opisujący ten współczynnik,

    Widzialem - i dlatego wspomnialem o kompensacji Vbat.

    > problem tolerancji elementów (zastosowano poprniki 1% ze względu na ich
    > stabilność, nie ze względu na wymagania układu).

    Tego nie umiem znalezc. Mamy w ogole ten sam datasheet?

    https://source.z2data.com/2016/10/3/6/43/23/193/7172
    55/tpic2101.pdf

    > W ogóle odnoszę wrażenie, że tego po prostu nie przeczytałeś.

    Przeczytalem...

    > To wyjaśnili Koledzy w odpowiedzi o starych magnetofonach kasetowych.

    Koledzy wspominali tylko o SEM wirnika i o wylaczniku odsrodkowym, tu jak
    rozumiem zadnego pomiaru SEM nie ma.

    > Nie!

    Wiec co jeszcze wplywa na wypelnienie, jesli nie sygnal wejsciowy i Vbat?
    Wspomniany w datasheecie wzor wyraznie mowi, ze nic:

    PWMout = ((2.88 + 6.56 * (Vman - Vauto)) / Vbat) * 100%

    Z kolei napiecie z drenu, wchodzac na ILS, sluzy tylko do funkcji "current
    limit"...

    "This condition activates a closed-loop control, causing the INT terminal
    to be pulled low (...) lowering the commanded duty cycle to close the
    loop".

    A pozniej jest opis "current fault operation".

    Rozumiem to tak, ze jak prad wzrosnie powyzej ustawiony (na schemacie
    referencyjnym 14.5A, u mnie bedzie to 10A), to wypelnienie spada, a jak
    mimo tego prad nie spadnie, to calosc sie wylaczy. Ale to sytuacja przy
    pracy pod obciazeniem, a nie regulacja obrotow (np. jalowych).

    > Przy mocy rzędu pojedynczych watów niewiele zwalczysz.

    Wystarczy mi zeby krecil sie stosunkowo powoli, ale utrzymywal te obroty
    niezaleznie od obciazenia (czyli jak go obciaze, to ma sobie zwiekszyc
    wypelnienie, zeby utrzymac ustawione obroty), a nie zatrzymywal sie. To
    chce osiagnac. Czy jest to do osiagniecia na tym ukladzie? Z tego, co
    czytam, chyba nie?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]