    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Date: Thu, 1 Jun 2017 11:44:04 +0000 (UTC)
    <592fdec8$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <592fe2d7$0$646$65785112@news.neostrada.pl>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:

    > Przeczytaj pdf'a i notę aplikacyjną TI zamiast wypocin EP.
    > Regulacja jest. I bardzo dobrze działa, zrobiłem ten układ ze
    > dwadzieścia lat temu, używam do dziś.

    Nota aplikacyjna:

    http://www.ti.com/lit/an/slit110/slit110.pdf

    "In many applications, a key design goal is to minimize variations in
    power delivered to a load as the supply voltage varies."

    I to ma sens - majac stale obciazenie silnika, gdy zmienia sie napiecie,
    to sterujemy silnikiem tak, zeby to skompensowac i dostarczana moc byla
    stala. Na przyklad, tak jak pisza, w sterowaniu wiatraka w samochodzie.
    Obciazenie stale, napiecie sie zmienia nawet od 11.5V do 14.5V, i moc na
    silnik bedzie dostarczana stala.

    U mnie jest inaczej - chce wiercic pod zmiennym obciazeniem, ale zasilanie
    mam w miare stale - mocny, stabilizowany zasilacz, niewielkie wahania Vbat
    moga byc z powodu kabli zasilajacych. Nie chce kompensowac napiecia
    zasilajacego, chce kompensowac spadajace pod obciazeniem obroty (czyli
    wzrost obciazenia silnika).

    Z kolei jesli bede mial uklad sprzezenia zwrotnego, bioracy sygnal z
    obrotow, to i tak nie musze kompensowac zasilania, bo kompensacja obrotow
    sama to zalatwi. Tak naprawde widze oczami wyobrazni uklad bez histerezy,
    za to z ograniczeniem czestotliwosci, ktory zamieni obroty na napiecie,
    porowna je z ustawionym i zacznie zwiekszac wypelnienie po ich spadku oraz
    zmniejszac po ich przekroczeniu.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]