    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Date: Thu, 1 Jun 2017 13:35:41 +0000 (UTC)
    <592fdec8$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <592fe2d7$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogoum4$u8f$1$gof@news.chmurka.net>
    <59300819$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    <593013ba$0$652$65785112@news.neostrada.pl>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> wrote:

    > I piękne oscylacje przy nieobciążonym silniku.

    Dlatego napisalem, ze bez histerezy :)

    Zakladajac 6-bitowe PWM 25kHz i dostrajanie czestotliwosci po kazdym cyklu
    PWM (czyli ok. 391 razy na sekunde) chyba nie powinno byc oscylacji... (?)

    Korci mnie, zeby zrobic to jednak na MCU. Ustawie wymagane obroty, ustawie
    maksymalny prad (czyli swego rodzaju odpowiednik sprzegla z wkretarek) i
    niech MCU zwieksza wypelnienie, dopoki obroty beda mniejsze od ustawionych
    oraz prad bedzie mniejszy od ustawionego, lub zmniejsza w przeciwnym
    wypadku (obroty lub prad przekroczone). Beda wtedy oscylacje 1 bitu (1/64)
    wlasnie te 390 razy na sekunde, wydaje mi sie ze bezwladnosc silnika je
    wyfiltruje.

    Do tego monitorowanie obrotow, pradu i mocy na LCD... brzmi kuszaco.

    Pytanie tylko skad wziac obroty - hall jednak daje tylko impulsy, te
    impulsy trzeba bramkowac, to nie da wymaganej predkosci do tak szybkiego
    przelaczania. Moze mierzyc czas pomiedzy pojedynczymi impulsami z halla...

    Najlepiej byloby miec jakis analogowy czujnik predkosci. Wtedy i bez MCU
    moznaby to zrobic (np. na komparatorze).

    Musze wysterowac ten silnik, podlaczyc go do oscyloskopu i obejrzec SEM na
    roznych obciazeniach, moze to mi cos rozjasni.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]