  • 11. Data: 2011-11-23 13:07:12
    Temat: Re: Problem z GForce GTX 460
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-23 13:48, Przemek wrote:
    > Rafal Lukawski nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    >
    > Bo 12V1: 14A cieńszym drutem prowadzi? :P NOSPANC :)
    > Przem

    Standard ATX 2.0 (2003) wprowadza dwie niezależne linie 12V

    Most power is now provided on 12 V rails. The standard specifies that
    two independent 12 V rails (12 V2 for the 4 pin connector and 12 V1 for
    everything else) with independent overcurrent protection are needed to
    meet the power requirements safely (some very high power PSUs have more
    than two rails, recommendations for such large PSUs are not given by the
    standard).

    ATX 2.2 (2006?)

    Another minor revision. Added 8-pin connector for PCIe graphics cards,
    that delivers another 150 watts.

    Bez dokładnego przeszukania nie powiem z jakiej linii wyprowadzone jest
    zasilanie karty graficznej. Tu wprost nie jest to powiedziane

  • 12. Data: 2011-11-23 13:52:57
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Riva nabazgrał(a):

    > Bzdura.
    > Otworz sobie zasilacz.
    > Zobaczysz ze wszystkie wiazki +5 +12
    > sa podlaczone w jedno miejsce.

    I co z tego że w jednym miejscu ?
    Prawo Ohma z podstawóki się kłania.

    Jak puścisz dwoma wiązkami - są mniejsze spadki napięcia na przewodach (
    a w związku z tym są mniejsze zakłócenia przez zasilanie i lepsza
    stabilność), mniej się kable grzeją. Pomijam już fakt, że w dobrych
    zasilaczach faktycznie mogą być 2 kanały 12 V.

    G.B

  • 13. Data: 2011-11-23 13:58:13
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Grzegorz Brzęczyszczykiewicz"
    >I co z tego że w jednym miejscu ?
    >Prawo Ohma z podstawóki się kłania.

    Raczej chodziło ci o pierwsze prawo Kirchoffa.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 14. Data: 2011-11-23 14:07:24
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "ikaros30" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Karta jak w temacie włożona do kompa nie działa. Czy winą może być za
    > słaby
    > zasilacz? Ten w kompie ma 400 W, a gdzieś spotkałem się ze zdaniem, że dla
    > tej karty powinno być minimum 450W.

    a w innym kompie ? inna karta ? Przeczyść ewentualnie złącze karty. Bardzo
    rzadko ale zdarza się, że jakaś płyta głowna nie akceptuje konkretnego
    egzemplarza karty. Ja tak miałem gdy próbowałem odpalić pewien model Radeon
    4770 Asusa na płycie Gigabyte. Dopiero wymiana płyty głównej na Asusa
    pomogła.

  • 15. Data: 2011-11-23 14:44:04
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-11-22 15:31, Użytkownik Rafal Lukawski napisał:

    > Ja tak mam przynajmniej w swojej karcie ZOTAC GTX460, przy podpięciu
    > zasilania z jednej wiązki (lub np. podpięciu tylko jednej wtyczki
    > zasilania), po uruchomieniu komputera zasilacz kręci się na max, ale
    > system nie startuje.

    Na GTS450 spotkałem się z objawem jaki opisałem.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2011-11-23 20:08:06
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    On 23.11.2011 14:58, Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Grzegorz Brzęczyszczykiewicz"
    >
    > Raczej chodziło ci o pierwsze prawo Kirchoffa.

    Ohma.

    U = I x R

  • 17. Data: 2011-11-23 20:16:57
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    On 23.11.2011 21:08, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz wrote:

    > Ohma.
    >
    > U = I x R

    Kirchoffa też, ale tego już nie wymagam, bo za trudne ;-)

    Jednym słowem na logikę - np dwa druty o tej średnicy 1mm połączone
    równolegle mają mniejszy opór niż jeden drut o tej samej długości i
    średnicy 1mm. W związku z tym spadki napięcia też będą różne zgodnie z
    prawem Ohma i wzorem powyżej.

    G.B.

  • 18. Data: 2011-11-24 17:32:26
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Vituniu <v...@p...fm> zwrócił błąd:

    > Najslabsza wersja GTX 460 ma deklarowane TDP w okolicach 140W,
    > a zasilana jest zapewne z linii 12V. Czyli, ze na linii, z ktorej ja
    > zsilasz
    > musisz miec "wolne" minimum te 12A.
    >
    > "Zasilacz 400W" czy "450W" to _zadna_ informacja.
    >
    > Niemniej... Wez pod uwage, ze te 140W karta pobiera
    > pod obciazeniem, w trybie 2D bedzie wielokrotnie mniej,
    > wiec IMHO chocby POST powinienes na monitorze zobaczyc.

    To karta nvidii. O ile sam jestem użytkownikiem głównie takich kart, i
    wolę je od konkurencji, to muszę przyznać, że nvidia nie ma najlepszej
    opinii w zakresie zgodności TDP z prawdą, czy też może oczekiwaniem.
    Intel i AMD są w tym dużo lepsze.

    Problem wynika z różnicy definicji - dla nvidii TDP to maksymalny pobór
    mocy przy typowych zastosowaniach (bez precyzowania co jest typowym
    zastosowaniem). Nie jest tajemnicą, że karty te potrafią pobierać więcej
    niż by wynikało z TDP.

    Dla Intela i AMD określenie TDP oznacza ile ciepła układ chłodzący musi
    być w stanie odprowadzić, przy założonych napięciach.

    Efekt jest taki, że próbując przeliczyć TDP na potrzebną moc, dla nvidii
    możemy niedorachować, dla Intela i AMD przerachować. Nie wiem czy to ma
    znaczenie w tym przypadku - nie wiadomo co to za zasilacz, poza tym przy
    uruchamianiu na pewno nie trzeba tyle prądu ile przy "typowych
    zastosowaniach", ale czasem warto mieć na uwadze różnice.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 19. Data: 2011-11-24 18:22:03
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-22 14:13, ikaros30 wrote:
    > Karta jak w temacie włożona do kompa nie działa. Czy winą może być za słaby
    > zasilacz? Ten w kompie ma 400 W, a gdzieś spotkałem się ze zdaniem, że dla
    > tej karty powinno być minimum 450W.

    Problem z zasilaniem niematematycznie można oszacować na podstawie
    konstrukcji karty:

    Każde dodatkowe złącze 6 pinowe to max 75W (tylko 12 V)
    Każde dodatkowe złącze 8 pinowe to max 150W (tylko 12 V)

    Najlepszy układ to taki, w którym zasilacz ma tyle dodatkowych złącz co
    karta, ew jedno mniej, kolejne poprzez przejściówkę.

    GTX 460 ma 2 wejścia 6 pinowe, podłączasz jedno z zasilacza, drugie z
    molexa (przez dołączoną do karty przejściówke), upewnij sie, ze z molexa
    (to linia 12V1) da sie pociagnac 75W (6,25A + zasilanie pozostalych
    komponentow takich jak dyski, cdromy itp). Jezeli wychodzi jakis zapas,
    powinno byc ok.

    Wydajnosc linii 12V jest zazwyczaj opisana na zasilaczu.

  • 20. Data: 2011-11-26 11:10:58
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 14:13:12 +0100, ikaros30 napisał(a):

    > Karta jak w temacie włożona do kompa nie działa. Czy winą może być za słaby
    > zasilacz? Ten w kompie ma 400 W, a gdzieś spotkałem się ze zdaniem, że dla
    > tej karty powinno być minimum 450W.

    Już po problemie. Zaniosłem kartę do sprawdzenia fachowcowi z serwisu
    komputerowego. Stwierdził, że na mocniejszym zasilaczu poszła ale i tak
    jest do niczego, bo po parunastu minutach działania wywala artefakty na
    ekranie.

    --
    i...@w...pl